söndag 23 augusti 2009

Vänta, vänta, vänta

ja igår var jag på promenad under tatueringen, känner sammandragningar och "stickningar" i underlivet, kommer typ som en våg uppifrån magen och ner. Lite svårt att beskriva...
Sen gickvi upp å la oss å då kom det mer nu vad det var, det stramar åt, ilar lite och så när i underlivet å höll sig kvar en liten stund.. men sa inget Jimmy för då skulle han inte kunna sova. Men inte då, ingen bebis idag heller.. Trots att trycket är bra mycket större nu så vill inte bebisen komma.. Pappa tror att den kan ha torgskräck ;)
Ja igår med då så blev det lite annat som blev gjort. Vi åkte hem till svärfar, väl där så sa han att kinds järn i svenljunga sålde ut bänkskivor billigt! Kanon, våran i köket är fuktskadad så det låter bra. Men då gick vi runt lite och hittade lite annat vi behövde, det resulterade i 1 bänkskiva, 1 skåp till vårat sovrum, 4 st 30 cm ben (som ska kapas), 4 st 70 cm ben, men så är det stopp där igen.
Anlednigen till att köpa nya bänkskivor är att då ska vi ha en av de gamla uppifrån ner till källaren så att vi har rinnande vatten i tatueringsstudion. Men då säger pappa att vi har så lite kakel att det är bättre att avvakta lite, köpa till kakel och ny blandare, så får vi ett riktigt upp fräschat kök. Det låter ju bra men då har jag inget mer å göra.. men men.. det blir nog bra.. bebisen får komma istället så har jag annat att tänka på :)
Idag ska jimmy till fängelset å hälsa på en kompis, då ska ni se att bebisen kommer just under de timmarna ;)
vad jag ska göra idag har jag inte riktigt klurat ut.. men ska gå ner med gratängformen till maria å pappa sen får tiden utvisa vad det blir för aktivitet idag :D
skriver kanske mer i eftermiddag så ska jag ta kort på magen sen så man kommer ihåg hur tjock man va ;)
kram från familjen andersson-lindblad

3 kommentarer:

  1. det är nära nu:P jag hade med så ett tag innan kasper kom:D

    SvaraRadera
  2. Jo tyvärr är de så =( men tror inte detta kommer ske. är alldeles för många sådana hundar i sverige.

    Vi får hoppas ialf! =)
    Det är nära för dig nu, hoppas det händer något snart.
    MVH/

    SvaraRadera
  3. nån vecka innan, min bm sa att det kan bero på att bebisen tryckte så mot någon nerv. gud, jag förstår dej, aldrig varit med om nån större väntan än den, och längtan. men inom 3 veckor är h*n ju här iaf, dessutom tror jag inte att du kommer gå över, för det där med en våg som kommer uppifrån och går neråt hade jag några dagar innan mitt vatten gick:)

    kommer en mäklare imorgon:)

    SvaraRadera