fredag 14 augusti 2009

ha!

Ja jag lyckades somna om när Jimmy hade åkt till jobbet hade som tur var ställt klockan på nio så vaknade då.. snoozade en stund :D haha Lite latmask..
ringde lönekontoret och fick tag på den som skrivit mitt papper om vad jag skulle tjänat i år, å hon har gjort fel! :D inte bra för henne men för mig, så nu ska jag plocka ut 23 eller 24 dagar i månaden sen framöver.. å då får jag ut runt 9000:- och det klarar vi oss på även om Jimmy blir arbetslös..
+ att jag får ut retroaktivt från försäkringskassan vad jag skulle ha, hon hade räknat fel på min årsinkomst med typ 75000 så lite pengar blir de allt, så himla skönt! Då blir det ingen katastrof här hemma heller ^^
Nu på fm har jag hunnit tvätta, 2 maskiner.. så det hänger ute nu.. emellan maskinerna gick jag ner med tidningen till mormor å fikade lite.. väldigt trevligt. Sen när jag kom hem tog jag fram gräsklipparen å har klippt gräset =) *duktig flicka* Så bra att det blev gjort, när Jimmy kommer hem får han dock hjälpa mig dammsuga.. lite får han allt hjälpa till, men nu ska jag förbereda lite mat tills han kommer hem, idag står det fläskfilé med kantarellsås som är gratinerad i ugnen med ost på och ris till... hoppas det blir lika gott som det låter :D
ha en trevlig dag! kram, knuff å vov!

2 kommentarer:

  1. Ja det är underbart när man väl kan sova skönt :)
    Japp, 30 dagar kvar till bf :D men bara 16 dagar till eran bf ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska hålla tummarna för er :)
    Vi har inga speciella planer denna helg.
    Idag ska vi nog åka och köpa lite chips och godis och bara mysa framför tv:n :)
    själva då? vad ska ni hitta på i helgen?
    Kram

    SvaraRadera