tisdag 25 augusti 2009

Pratat med förlossningen.

Pratade med Jeanette (tattoochick) å då skrev hon att man ska ringa till förlossningen.. Ringde dit och pratade med en trevlig barnmorska, jag beskrev att det spänner typ i magen och ilningar i underlivet och sådär, hon sa att det låter som att jag har kraftigare förvärkar och att det kan bli förlossning när som helst eller det kan vänta..
Jag ska höra av mig om jag blir orolig över något, om det kommer blod eller om vattnet går. Men annars skulle jag ladda för förlossning och ta det lugnt..
Så blir välen film nu då.. hum.. uppe i sängen eller soffan... blir nog soffan..
Hoppas att vattnet går eller nåt snart :) Vore så kul å ringa Jimmy och be honom komma hem :)
kram!

5 kommentarer:

  1. jag har också tänkt på det där, att det måste vara jättekul om ens vatten skulle gå och man får ringa till sin pojkvän och berätta och höra hur dom reagerar!

    Jag har lite mensvärk och sammandgragningar ibland men inget allvarligt. Men jag önskar att allt bara skulle sätta igång nu, jag är så trött.. Jag orkar inte göra någonting om dagarna längre.

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att hon/han kommer inom 2 dagar i alla fall :) Spännande!

    SvaraRadera
  3. Bra att du ringde :) De sa till mej när jag hade så, att man skulle höra av sej direkt. Man vet ju aldrig. Ååå hoppas bebis kommer snart då:)

    SvaraRadera
  4. Ååå va spännande.. Du måste skriva när du åker in, jag bara måste veta.. Du får gärna mitt mobilnummer om du vill :)

    SvaraRadera
  5. hej, jag var i vecka 38+2, så han kom 11 dagar före beräknad förlossning.. När är du beräknad? Vet du vad det blir? Kram

    SvaraRadera