torsdag 24 mars 2011

Stackars lillfia! :(

Svea har pratat med morfar och sett fram emot att åka till dagis, sen när vi väl kommit upp så hostar hon en gång och får upp lite slem sen spyr hon 2 gånger till... Så ledsen hon blev :( Å känner mig jätte taskig mot pappa som måste hem och städa bussen nu.. hon som har sett fram emot att leka med barnen och åka buss till dagis.. stackarn! :( Håller tummarna för att de är tillfälligt.. inte så kul med magsjuka i huset om bebis kommer... nu sitter hon och kollar på puh.. precis som vanligt.. håll tummarna för att vi slipper mer kräk idag..
Försökte få tag i mvc och se om jag kan skjuta fram tiden tills dess att Jimmy kommer hem, ingen som vill passa Svea idag när hon har spytt och jag hoppas det stannar vid en gång...
Ja för en annan har natten varit ruggigt jobbig så ett besök till mvc är väl befogat och behövligt. börjar faktiskt bli lite orolig varför jag har sådan smärta i nedre delen av magen hela tiden... men kanske så de ska vara.. bebis rör sig emellanåt så borde inte vara något tokigt..
Nu ska jag ta hand om min lilla sjukling.. och hoppas hoppas hoppas att det bara var just nu och att det inte blir mer nu....
Måste slänga in allt i tvättmaskinen med... usch.. vad äckligt!

BABYVÄRLDEN

I dag är det torsdag 24. mars, och du är 39 veckor och 3 dagar gravid. Det är 0 veckor och 4 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Fått städning på hjärnan! Inte sällan hör man om kvinnor som plötsligt får en otrolig kraft och lust till att tvätta taket, lister och köksredskap rena -och som sen föder strax efteråt. Det finns ingen forskning som har bekräftat detta sammanhang. Kom bara ihåg att inte slita ut dig fullständigt, du ska ha krafter till att föda också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar