torsdag 3 mars 2011

fått se bebis idag!

Ja idag var jag hos BM men snälla mormor och min morbror ställde upp och var barnvakter, det hade gått jätte bra sen var vi kvar hos henne och fick våfflor, hon fyller nämligen år idag! :)
Super gott, det var evigheter sen jag åt våfflor!
Idag var ju hos MVC då..
Järvärdet låg på 118, lite i underkant (påpekande att äta mitt val)
bebis ljud 150
magen ca 33
blodtryck 120/70
Blodsocker 4,9
Så allt vara bara fint! Men sen skulle de försöka komma underfund med hur bebisen ligger, och de har en UL apprat där så idag fick jag se bebisens huvud :) och det ligger neråt precis som de ska! Skönt, men BM tyckte jag kunde komma på nästa besök med sen kan bebis komma, jag tycker dock den kan komma nu ;)
De tyckte de var lite dags att packa väska till BB idag med så får la ta tag i det så den är färdig ;) hehe Sen pratade vi igenom graviditeten, förlossning och amning och jag föreställer mig inte så mycket utan tar det som de kommer! Vet ju inte ens hur de kommer komma igång denna gången så bättre att låta det ske som sker... ;)

Så långt har vi kommit idag.. Svea ligger uppe och sover hoppas jag, ska upp och kika till henne nu.. på måndag ska hon till bvc på 18 månaders kontroll, stora tjejen nu!
Kanske har hittat en liggdel med, håller på att förhandlar med priset! ;D Får se om det går vägen! Nu hoppas vi på ett nytt VM guld i stafetten! Heja Sverige!


I dag är det torsdag 3. mars, och du är 36 veckor och 3 dagar gravid. Det är 3 veckor och 4 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Har du tvättat de pyttesmå kläderna till bebisen? Det kan vara bra då det är mycket kemikalier i nya kläder och bebisens hud är känslig.

1 kommentar:

  1. Ja du hjärtat !

    nu är det nära hoppas vi vi längtar på ( sixten) vi med.
    Hoppas lilla hjärtat mår bra nu
    ringer och kollar när jag kommer hem
    Kram kram

    SvaraRadera