onsdag 2 mars 2011

Dålig kombination

Natten har varit hemsk! Svea har hostat å hostat å hostat, vart vaken och skrikit om vart annat.. uha!
Så ingen av oss har fått direkt mycket sömn vill jag lova :S
Så kombinationen, en trött mamma, en gnällig pipig Svea och en massa hundhår är inte att rekommendera! Usch tålamodet var noll ett tag.
Men ikväll har vi laddat upp, jag var hos bvc och fick lite hostmedicin till henne så nu ikväll lägger hon sig med nyss tagen alvedon, nässpray och hostmedicin, så håll tummarna för en natt med sömn, det behöver hela familjen!
Idag när jag kom hem efter promenaden så hade Jimmy dammsugit och grejat, sen gjorde han mat medan jag jobbade lite, sen blev jag så illamående.. :( men ett varmt bad i 1 timma gjorde susen och illamåendet försvann, snälla bebis kom ut nu för jag orkar inte med och vara gravid längre och mormor hade blivit super glad att bebis föddes på hennes dag ;) hehe
Så tack snälla Jimmy för en bra dag med mycket vila trots en liten arg bigga hemma..!
Så imorgon får Svea vara hemma från dagis.. å jag ska till mvc så mormor är så snäll och ställer upp å har mormor en stund, Micael är där med så Bella fick följa med för att hälsa på honom en stund :) Så det blir nog en bra dag för samtliga inblandade ;) hehe

Skriver imorgon om vad BM sa och vad som kommer fram till antar att det blir vändningsförsök om bebis inte ligger neråt imorgon!

I dag är det onsdag 2. mars, och du är 36 veckor och 2 dagar gravid. Det är 3 veckor och 5 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Har du köpt en bok till barnet? Det finns ett otal varianter allt efter hur stora ambitioner du har om att fylla i olika milstolpar om barnets första år. Sådana böcker är guld värda och kanske har du också en från när du själv var liten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar