tisdag 1 mars 2011

Sjuk eller inte?

Det är inte lätt att avgöra om en 1½ åring är redo för att åka på dagis när man hör att hon är lite snorig och så. Svea har vart lite orolig inatt och det har vart lite upp och ner med sömnen, möjligtvis lite feber med..
Men imorse när vi gick upp så frågade jag henne om hon vill gå till dagis, hon nickar och säger ja. Frågar henne ytterligare efter frukost och hon skulle till dagis. Sen när pappa kom och hämta oss sprang hon till bussen för att få åka med.. ;)
Sen när jag lämnade henne satte jag henne på bänken och så frågade jag henne, ska du vara kvar här nu, då nickar hon och säger ja. Men har sagt till personalen att de får höra av sig om det är något.. Hon ville ju verkligen gå till dagis så då kan jag väl inte hindra henne.. och hon vet vad ja och nej är... Så de fick bli dagis, idag ska jag bädda rent med hennes Nalle puh lakan hon har fått av mormor, hon blev så glad igår när hon fick se det, puh, puh puh! Sa hon bara och sken som en sol! :)

I dag är det tisdag 1. mars, och du är 36 veckor och 1 dag gravid. Det är 3 veckor och 6 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Ska ni besöka förlossningen innan? Många sjukhus annordnar besök om man vill se hur det verkar och ser ut. Fråga din barnmorska eller ring direkt till sjukhuset för att höra efter om det är möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar