torsdag 3 februari 2011

Sov hela natten!

I dag är det torsdag 3. februari, och du är 32 veckor och 3 dagar gravid. Det är 7 veckor och 4 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Nu är det kanske på tiden att läsa på om både födseln, men inte minst om tiden efter då barnet fötts. Vad kan ni förvänta er? Att bli föräldrar är överväldigande för de flesta och då kan det vara bra att ha läst om det på förhand.

Babyvärlden - tävlingar, forum, experter och massa annat! Välkommen in!

Natten har gått super bra! :) Lilla Svea har sovit i sin stora säng första natten i sitt liv och hon sov där hela natten. :) Igår kväll när jag gick och la henne fick jag lägga tillbaka henne 3 ggr sen stannade hon där, så somnade till slut, sen gick jag ner och Bella var kvar på andra sidan grinden uppe då givetvis, då knackar de på dörren, det var fiskbilen som var här, hemfisk, runt halv åtta på kvällen så hunden storm skäller, Svea skriker men till slut lugnade allt ner sig och hon somnade. Sen vaknade hon till någon gång runt 21.30, skrek men var inte vaken så de var bara att klappa lite på henne så somnade hon om.
Sen sov hon hela tiden fram till halv sex, då gick jag in och gav henne nappen som hon inte hittade så somnade hon om till kvart över sju. Så det gick väldigt bra måste jag säga, kanske kan plocka bort spjälsängen ;) Men vill först hämta min hylla som jag ska ha på Ikea, så har någon vägarna förbi Göteborg eller Jönköping så säg till!!!
Nu ska jag snart gå till mormor med Svea så mormor passa Svea medan jag lånar hennes bil till MVC. Tur att jag har världens snällaste mormor!
Dags å duka av bordet och sätta tofs på lillfia :) å allt annat som ska göras ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar