onsdag 2 februari 2011

Nesselfeber & dålig mamma!

I dag är det onsdag 2. februari, och du är 32 veckor och 2 dagar gravid. Det är 7 veckor och 5 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Livmodersaktiviteten blir vanligtvis större omkring den här tiden och därmed också vanligare med känningar av olika slag. En del lider av dem, medan andra inte känner av dem något nämnvärt. Hos flergångsföderskorna är känningarna mer intensivare. De kan vara obehagliga, men ska aldrig vara smärtsamma.

Babyvärlden - du har väl inte missat tävlingarna?

Ja igår kväll när jag kom hem och hade satt mig satt Svea i sin säng och ropade på pappa ;) hehe Så fick gå upp då var Svea jätte varm! Så var tvungen att ge henne alvedon sen var hon vaken, hon hoppade i våran säng, låg och sjöng, så fort Jimmy pratade i sömnen så ropade hon pappa pappa! :)
Sen när jag och Svea gick ner och gjorde välling 23.30 typ så såg jag att hon hade fått utslag
precis som när man bränt sig på nesslor, så antagligen var det nesselfeber hon hade inatt. så snart har vi provat på allt! ;) Svea får vara hemma resten av veckan och kurera sig så hon blir frisk ordentligt.
Ikea inköpen gick bra men den sängen jag ville ha fanns inte hemma, ovanligt! Så de blev en får säng. Får hoppas de blir bra, har inte packat upp de än, behöver hjälp av Jimmy först... Sen köpte jag även en liten hylla till telefonen så de ska jag skruva upp under dagen/kvällen får la se vad vi hinner med, städat upp har jag redan gjort så, dammsugit och slängt i en tvätt. Hunnit med en promenad med :D
Sen till dålig mamma grejen....
De har haft debatter i borås tidning om 15 timmars barnen, jag vet inte om denna skribenten var förskolelärare eller hur de var men alla mammor som säger att barnen ska vara 5 timmar 3 dagar i veckan för barnens skull förstår inte att barn är anpassningsbara.
Och alla som har barnen på 15 timmar är dåliga föräldrar så där ser man, inte illa att bli klassad som dålig förälder med en gång bara sådär, hej å hå! Snacka om att dra alla över en kam, Svea är på dagis 2 dagar per vecka á 5 timmar per gång och det funkar kanon bra!
Men enligt skribenten är man dålig förälder för att man inte "orkar" med att ha sina barn hemma... undra om alla som har större ålderskillnad på barnen så de går till skolan om de är lika dåliga föräldrar? blir bara så irreterad på folk som säger så. Låt alla göra som de passar dom..!
Nu ska jag äta något, de svider i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar