fredag 4 februari 2011

Nu är den borta!

Ja nu idag bärde vi ner Sveas spjälsäng till källaren måste tvätta rent den och fixa lite tills nästa bebis ska ha den. Jag tror att Svea känner sig jätte redig. Idag gick hon och la sig direkt. Med sin nya dricka mugg, ska berätta längre ner!
Idag har vi haft fullt upp!
Dagen började med skottning, skit kul eller inte! Sen fortsatte den med en promenad med mormor och hundarna. Bella flög på lilla Titti men de gick bra, tror bara Bella la ner henne för att visa henne vem som bestämmer ;) Sen gick vi till affären och sen hem.
sen gick vi hemåt, hann knappt hem och äta clementin, innan Jimmy kom hem och vi lagade middag/lunch.
Sen tjatade jag på Jimmy för jag ville åka till Tranemo och göra ärenden samt stor handla. Så jag, Svea och Bella åkte iväg först till pappers återvinningen, sen till macken för att tanka, sen till återbruk för att lämna två påsar med grejer, sen till elbyrån köpte kabel och en 7w lampa till Sveas nattlampa, blev super bra! Sen åkte vi till, hör och häpna, WILLYS och handlade samt pantade burkar. Så vi strosade omkring där inne en stund, hittar ju knappt men köpte en massa middagsmat och 3 paket blöjor m.m. Och det blev inte dyrt heller så borde vara billigare att handla där. Så nu har jag fått tillåtelse till det... inte illa! ^^
Sen efter willys åkte vi till fyndlagret och köpte bordsunderlägg till oss och till hunden. Sen var jag hur snäll som helst som slet med att gå till systemet och köpa nya öl till Jimmy men det fick man verkligen inga plus poäng för trots att vi var borta i nästan två timmar å han låg å sov hela tiden.. otacksamt! Oja!
Sen när vi kom hem bar vi ner spjälsängen som sagt. Köpte ju en ny flaska för Svea att dricka välling ur, det är så förbannat tråkigt när hon lägger vällingen i sängen och det droppar överallt :( Så nu hoppas jag att det blir bättre!
Köpte en sådan där spillfri mugg istället för nappflaska. Får la se om lilla busungen får för sig att skruva upp den istället.
Glömde kolla på fyndlagret idag om de hade sådan där plastad froté att lägga i sängen måste kolla det så vi skydda madrassen i sängen.
Jag har även hunnit med och tvätta sängkläderna och sen fick Jimmy bädda sin sida och jag min. Effektiv dag?! Ja absolut! Nu ska jag ta ett sista ryck och städa upp det sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar