tisdag 8 februari 2011

Planer gick i kras!

I dag är det tisdag 8. februari, och du är 33 veckor och 1 dag gravid. Det är 6 veckor och 6 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Visste du att den idealiska sovställingen för dig är liggandes på vänstra sidan? Då ligger nämligen allt till rätta för bästa möjliga blodcirkulation. Trycket på urinblåsan minskar och njurfunktionen får bästa möjliga förutsättning.


Ja jag som funderat på att snart kan jag cykla till dagis med Svea bus så när jag vaknar har det kommit en massa nysnö.. :(
Men nu har jag skottat upp allt och hoppas på att solen ska hålla sig framme så att uppfarten blir torr igen.. skit är de med snö.. helt slut är jag, ont som tusan i halsen och svetten rinner.. :S känner mig darrig i kroppen på ett konstigt sätt.. skit jobbigt :(
Å inatt vaknade Svea precis hysterisk igen.. men hon är knappt vaken och bara skriker och skriker.. :( Sen när hon vaknar till så blir hon sig själv igen. Hon kom upp i sängen inatt och skulle läsa saga för mig å skulle väl visa något i boken å dunkar den rätt i huvudet på mig.. men men det är sånt man får ta ;) Men till slut somnade hon. Sen fick hon åka buss med morfar till dagis. Hon sprang ut med armarna utsträcka mot honom :)
Jag trodde faktiskt hon skulle bli lite ledsen när jag lämnade henne idag men inte då. Hon gav mig en puss sen vinkade hon i fönstret så glatt :) Hoppas hon får en toppen dag. Jag måste samla krafter till att orka gå å hämta henne sen.. antar att inte bilen är hemma i tid..
Den ska lämnas in på service med och hunden ska vaccineras.. ja mycket är det med det jordiska nu! Men det löser sig säkert på ett eller annat sätt. Nu ska jag ta alvedon och lägga mig och kolla på alpina VM. Heja Sverige!

1 kommentar: