lördag 26 februari 2011

Nu börjar det likna något!

Idag har dagen varit precis som vanligt, alltså ensam med Svea, jag och Svea ar fixat på bebisens rum, fick montera isär halva spjälsängen för att få in den i rummet, idiotiskt att göra en sådan liten dörr till ett rum...
Men till slut så! Så nu är sängen på plats och det är ommöblerat på rummet igen, dammsugit men inte torkat golvet så det får jag och Svea göra sen, måste städa övervåningen sen med så får la ta tag i det, Jimmy lär inte hjälpa till för han är ju faktiskt sjuk, då kan han väl inget göra. Jag har bara varit sjuk i 3 veckor men det är absolut inte samma sak!
Efter att vi såg Anja Pärsson köra ur strörtloppet så gick vi på promenad med min mormor, hunden måste rastas trots förkylning, frågan är om vi ska ta tag i någon mat annars finns det som tur är lite matlådor i frysen vi kan värma.. kanske kan bli en sådan idag..
Sen funderar jag på om pappa möjligtvis har kvar sin gamla tjock tv och tv-bänk, jag kanske skulle vilja ha den till källaren?! men får se om han har kvar den först... :)
Ja annars idag tro.. om någon vill ha besök från en liten snorig och tät mamma med dotter får höra av sig annars åker vi nog någonstans under dagen... skulle på ljusparty men det blev inte så å tur är väl det för då hade jag la fått ha med mig Svea..
Nehe nu ska jag titta om det är några skidor på tv, Svea sover middag och tvätten är i maskinen så bara att invänta så man kan lägga i den i torktumlaren... aldrig tar det slut!

BABYVÄRLDEN - ny uppdaterad sida med en massa tävlingar!

I dag är det lördag 26. februari, och du är 35 veckor och 5 dagar gravid. Det är 4 veckor och 2 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
en del väljer att lägga en handduk eller ett madrassskydd under lakanet nu när födseln närmar sig. Det är för att skydda madrassen om vatten går medan du sover.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig hjärtat, tänk om alla va så bra som du =)......
    Jag ska fixa lite saker till sixtens rum ev på måndag och sen blir det måndags middag , va vill du ha du får bestämma .....
    Bänken finns men inte Tv vi har ju Gustavs tv om det skulle passa
    Saknar er och älskar er ha det gott så ses vi snart
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. hade ja vart hemma hade ni vart hjärtligt välkommna hit.. men vi kanske kan ses till veckan?

    SvaraRadera