torsdag 10 februari 2011

Snällaste mormor och morfar som finns!

I dag är det torsdag 10. februari, och du är 33 veckor och 3 dagar gravid. Det är 6 veckor och 4 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.

Har du dagar när du känner att du spritter av glädje
och känner dig snyggt gravid är det skönt. Men det är lika vanligt med motsatta dagar. Kom dock ihåg att de flesta människor tycker att gravida är bland det vackraste som finns!

Babyvärlden - en sida för hela familjen!

Igår kväll somnade Svea, finns det något mysigare att sitta å titta på sitt barn när hon sover? Underbart är det! Hon är världens finaste och man blir så glad när man ser henne. Imorse när vi vaknade var det snö ute igen, var tvungen att titta 2 ggr för först såg de ut som de regnade men det gjorde det inte tyvärr.
Sen ringde vi till våran snälla morfar och frågade om vi kunde få skjuts till dagis, men han hade det lite körigt, men då löser han det alltid på andra sätt :)
Hans ena chaufför fick komma och köra oss till dagis och Svea vinkade så glatt och sa hej. Redig tjej. Sen när vi kom till dagis så gick vi in och hon satte sig på trappen och klädde av sig. Sen kom ena fröken Jenny och Svea bara springer med armarna i luften mot henne och ger henne världens kram! :)
Igår kom jag och Maria även på vad vi ska köpa för färg på vagnen, ska bara se vad Jimmy tycker och se vart vi ska hitta 5000:- till en vagn från men det löser sig alltid på ett eller annat sätt och vagnen behövs så enkelt är det.
Kan alltid hålla tummarna att pyret är en tjej för då blir de väldans mycket billigare ;)
Sen har jag följt debatten i borås tidning..
Folk kan tycka att jag är världens dåligaste förälder som lämnar mitt barn på dagis mellan 8.30-13.30 2 dagar i veckan, men oavsett vad de säger så älskar Svea att vara på dagis och det tänker jag aldrig ta ifrån henne.
Jag tycker inte det är några nackdelar alls, hon får lära sig att umgås med andra barn utan att jag med, ta tillsägelse från andra, bli lämnad och hämtad = hon vet att jag kommer tillbaka.
Så idiotiska kommentarer på tidningen.. japp!
Nu ska jag sätta fart och städa upp lite sen ta en välbehövlig dusch, men först städa så man kan njuta av att det är fint sen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar