torsdag 17 februari 2011

Liten är förkyld & MVC

Ja idag har vi varit på mamma gruppen, MVC och Jeanette å Ayline.
Mammagruppen gick la sådär, Svea var så grinig idag, trist när hon är så... men är man lite förkyld så blir de så.. Sen gick vi till MVC, bebis ligger inte neråt längre. Ska tillbaka 3:e mars..
järnvärdet var bra.. blodtrycket var lite högre.. men hade ju precis gått och rörde mig precis innan men det blir säkert bra, det är inget som oroar mig direkt. Hjärtljuden var 142-148 slag...
Svea ville bara gå ut från MVC och när hon kände på magen så skrek hon bara nej nej nej! :d hahah
Sen åkte vi till jeanette och ayline... å åt pannkakor.. mumsigt! :) Svea börjar vänja sig vid Ayline´s röstträningar :D
Sen åkte vi hem och naturligtvis så somnade hon i bilen och sen när vi kom hem, hämtade Bella hos snälla Gustav med :) Sen var Svea tjurig på allt som Bella gjorde ;D så till slut fick jag henne att somna. Skönt!
Sen när Jimmy om hem så bar det iväg en snabbis till Gislaved! :) Gjorde inga fynd direkt men kollade lite och uppmärksammade så mycket "skit" det finns till barn som man inte behöver.. :P haha vi konsumenter är lättlurade.
När jag kom hem blev det potatis och purjolökssoppa, riktigt gott! Svea åt nästan upp allt sitt med :) Efter det blev det lite röj, så nu är de fint så slipper jag gå å lägga mig extra tidigt :P hehe Så är det sophämtning imorgon med så det är utburna de med.. och kärlet står vid vägen, plackade bort Sveas dynor från hennes stol och slängde i tvätten, så det är rena tills imorgon ska ner om en stund och byta över till torktumlaren, så i det stora hela en bra dag! :)
Nu ska jag greja på babyvärlden samtidigt som jag kollar på 4:an.. :) så njut av eran kväll, det tänker jag göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar