onsdag 9 september 2009

när går de onda över?

ja nu börjar de nog läka ihop i underlivet ordentligt, men tacka min Jimmy för duschen i handfatet så jag kan duscha av underlivet varje gång jag är på toa, tror de har vart min räddning ;)
Å brösten börjar fungera bättre alltså mjölk finnsdet men de gör så förbannat ont ibland.. de första sugtagen Svea tar är hemska... när går de över? :S
Svea har varit jätte snäll hela natten men de tar på krafterna att ligga å amma i ca 40-50 min och byta blöja å grejer.. så idag hade vi sovmorgon till 10... vill inte sova för länge heller... men nu är vi uppe och innan tog jag på Svea kläder, fixade ordning mig lite, precis när vi ska gå ner, ja då bajsar hon...börja om igen ;) Men lilla Svea är så snäll, längtar tills hon ler åt mig som honn gör när hon sover och ammar ibland,hon kommer bli den finaste tjejen i världen :)
Idag tar vi nog de lugnt, de har jag läst i böckerna.. vila är de bästa, men vi går nog ner och ger mormor tidningen sen.. men gör fortfarnade ont i underlivet så får ta de varsamt.. ^^
Imorgon ska vi till bvc och bli inskrivna där =)
Nu ska Svea snart äta på andra bröstet, ha en trevlig dag =) kram från oss tre!

1 kommentar:

  1. hej
    Jag hade ont i underlivet ungefär4-6 veckor fast den värsta verken försvann efter ungefär 2 veckor.
    Sen det med brösten tar ju sin lilla tid innan dom vänjer sig vid det, eller härdas, Men kolla bara så du inte fått en svempinfektion för det fick ju jag och inför varje sugtag gjorde det jätte ont, så man bara ville skrika. Men sen när det var borta gjorde det inte alls lika ont och det var kanske när han var 1 månad:S Hoppas verkligen det går över för dig och blir bättre snart, det är lite stressigt första tiden när man bara får amma och hålla på men det blir bättre:D

    SvaraRadera