fredag 16 oktober 2009

Magisk natt!

Ja som jag skrev igår så la jag henne halv sju ungefär.Sen vaknade hin igen halv åtta, ammade och somnade. Sen sov svea till halv elva, jimmy fick gå och titta till henne, vi brukar ju ha som mest skrik på kvällarna. men allt var bra och Svea vaknade halv elva som sagt, ammade och somnade. Sen vaknade hon nästa gång vid halv tre, sen vid fem för Jimmys alarm tror jag.. :P
Men sen somnade hon om igen och vaknade kvart i åtta. Å de underligaste av allt hon ville inte ha nappen när hon skulle somna, utan låg å tittade och somnade till slut...
Är det inte hel underligt?! Men helt underbart. Så himla duktig Svea, det lönar sig att hålla på sina rutiner ;) Så idag är nog både jag å Svea utvilade ordentligt å de känns skönt i både kropp å själ :P
Idag vet jag inte riktigt vad som händer, jag, Svea å Bella ska ut å gå iallafall, så får vi se om vi får sällskap av min mormor. Sen efter det vet i hundan vad vi ska hitta på men de löser sig alltid :)
tjolahopp!

3 kommentarer:

  1. Så härligt!! Ja rutiner är A och O för dom små. Linus har varit snorig och gnällig som bara den i 1 och 1/2 dag, bara velat vara i famnen...jag har inte kunnat lägga ner honom och han har vägrat tutten...jätte mycket gaser och ont i magen av förkylningen. Så det har bara varit att bära honom. Men igår kväll vände det såg jag, och då la jag ner honom med snutte och tutte som jag brukar och där somnade han :) I två nätter satt jag upp och sov med honom...så jäkla skönt att det har vänt. :)
    Haft en helt underbar natt, han ammade vid 22 och sen vaknade han 3.45 och åt och sen sov han till 7 och somnade om en stund efter fösta bröstet så då hann jag hjälpa barnen innan jag skjutsade dom till skolan. Linus fick föja med pyjamas och overall :)Sen när vi kom hem åt han andra bröstet och jag tvättade och klädde honom och sen in i vagnen och där sover han är!!! Hurra min "vanliga" Linus är tillbaks :)Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket =) Man blir som en ny människa när man vart hos frisören. Allt väl annars? Kram

    SvaraRadera
  3. Låter ju jätte bra. Önkar att vi kunde ha lite mer sovtider, att lixom 20.00 så ska han i säng, men det är ju inte det lättaste. Sen är Hugo väldigt beroende av att vara i famnen på en, men på kvällen när vi lägger oss, runt 22, då somnar han i sin säng. det är precis som han känner att vi ligger där oxå. Kram

    SvaraRadera