tisdag 1 maj 2012

Inget för min vilja.

Nej varför är en del så ego?
Jag sitter/är hemma 6-7 dagar i veckan. Jag har ingen bil på veckorna. Tror du Jimmy kan tänka sig åka någonstans när han är hemma? Nej för han är faktiskt aldrig hemma. De är väl inte mitt fel att han aldrig säger nej på jobbet å kör allt de vill?
Då ska jag ta barnen själv å åka?! Barnen såg honom inte ens igår men nej vi ska vara hemma. Ska ställa in alla planer i sommar med för varför åka vi åka någonstans förutom affären? De e väl väldigt onödigt? Inte undra på att man blir en enstöring när man jämt ska vara hemma å aldrig träffa någon.
Men tur jag har barnen, å inte undra på att Svea blir överlycklig när hon får åka iväg heller när jag aldrig kommer någonstans.
Blir en bra uppväxt, enbart vara i rosenlund och aldrig lämna 50 skyltarna så himla härligt när man tänker på andra istället för sig själv.
Men de e klart, jag har rena semestern hemma, gör ingenting och sitter bara på en stol. Det är min vardag de!
Nej nu får jag väl sitta här å ruttna hela dagen ska bli kul å se om Jimmy tar hand om skrikande barn för de är ute utan något på huvudet idag.
Ja å till er alla anonyma om det är så störande och ni måste skriva inlägg om hur vidrig jag är som sambo och mamma så skriv de någonstans så jag slipper se de. Detta är min dagbok och min blogg om vad jag gör. Jag tillhör inte den falska gruppen som skriver hur bra allt är och under ytan är de kaos. Mina problem må vara små och obetydelsefulla men de är mina problem och har du något emot de så läs inte för min vardag och mitt liv är inte konstant perfekt även om jag vet att många andra tror att de har de så himla bra!
Eller så har dom de perfekt vad vet jag men om inte annat så grattis till dig i såna fall. Då kanske inte du är som jag, mänsklig.
Den här dagen är allt annat än bra... Vrida fram klockan till 7 så jag kan gå å lägga mig å återgå till mitt liv. Ett liv som lyx mamma som tydligen får allt serverat på silver fat.

1 kommentar:

  1. I bland vill man spola tillbaka bandet och göra om allt från början, så är det ofta här;) men det får bara bli nya tag och hoppas på att det blir bättre. Ni får flytta hit så hade jag gärna umgåtts med dig, för här är det sällsynt på den fronten också.......män är ett eget kapitel, de tänker med baken många gånger och sedan så undrar de varför man är så irriterad....... Om de lägger i hop ett plus ett så hade de fått svaret;) kram på dig!

    SvaraRadera