onsdag 30 maj 2012

Lite tur ska man ha ;)

Ja förmiddagen bestod av lite lugn, vilket är skönt ;) ringt lite telefonsamtal och fixat till lite saker, så nu har vi hittat rätt igen! Trivs med min lilla familj eller lilla beror på vad man jämför med ;)
Läste att Mirka, 11 barnsmamman väntar barn nr 12. Ja säga vad man vill om de men det är en himla tur vi är olika men säger ett stort grattis till de! För de var planerat och önskat så då finns de ju inget å påtala ;) 
Sen blev de bråttom upp till dagis, tog varsin vagn så de fanns plats för Svea med, upp å hämta sen ner igen, stackarn ville gå men vi skynda hem för att klippa vårat älskade gräs! Wiho! ;)
Å jag är så glad att jag kämpade mig igenom de där 50 säckarna mossa för nu blev de kanske... 10? På sin höjd.... Och grannen är så söt, jag hinner inte starta gräsklipparen innan efter en stund så kommer hon gående för att hämta säckarna, vilket är tacksamt till tusen! Vart skulle jag annars göra av skiten?! Så tack söta Eva :)
Så började klippa direkt när vi kom hem, kvart över två kanske, ammade Freja vid tre, halv fyra tiden, Jimmy försökte klippa lite men Arvid den lille parveln smet iväg hela tiden så hann klippte väl 5 min typ :P
Sen somnade Freja om och de vara bara att sätta igång igen, vid fem så hade Jimmy gjort middag, så in och äta och ut igen, regnet hängde i luften! Sen klippa färdigt de sista, när jag tar å drar in gräsklipparen i garaget, då kommer det en skur, så jag flytta kaninerna och ställde den sista säcken vid staketet så hämtas den bort automatiskt! 
Visst är de skönt när moder natur är med på ens sida?! :) Så min kropp har fått sig en redig omgång ;) känns nu, inatt ska Freja få sova i sin säng :) ammas bara nu så kräket är inte så tjockt som med ersättning ifall de skulle komma....
Imorgon står de städning på schemat, härligt! ;) Men nu är vi två hemma så lär gå undan! :D Sen ska Freja vägas. Men nu är hon så nöjd och glad så kan omöjligt vara negativt på vikten. :)
Nehe.. sitta ner och njuta av mitt glas vatten, sen ska jag krypa ner i sängen och hoppas på att jag får ha den en stund för mig själv ;) eller ah jimmy ligger ju på sin sida men ;) Vila var de ja! Kommer nog känna träningsvärk imorgon! Natti natt på er när ni kommer så långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar