onsdag 9 maj 2012

Status: Fixerad - ruckbar

Ja så sa BM igår, bebis ligger i "kanalen" på väg neråt. Men den är i ett skede som kallas ruckbar, alltså sannolikheten att den vänder sig nu är väldigt lite och när hon kände efter huvudet var hon väldigt långt ner. Men bebisen kan typ trycka huvudet upp och ner lite grann...
Annars såg allt bra ut och hon tyckte jag såg så pigg och fräsch ut ;)
Är de solbrännan från förra veckan tro?! ;)
Hon tyckte även att de var härligt att jag tog "så lätt" på hur jag ska lösa allt praktiskt, men va tusan, i värsta fall får morfar hämta barnen med bussen, så får de åka en sväng med honom, så finns det taxi/ambulans.
Skulle de ske på promenad är oftast mormor med å då får hon ta barn och hund så 
¤ blodvärden bra
¤ blodsockret lågt (men var där kl 12.10 mitt i mat tiden ;) )
¤ blodtrycket 125/70? tror jag....
¤ Sf mått 35 cm

Hon skulle sammanfatta min graviditet och skriva om amningen att de tar tid å att jag använder amningsnapp. Hon skulle skriva att jag tar förlossningen som den "kommer", men bada kan vara ev. och lustgasen ett måste! (tur de inte plockat bort den än, mans påhitt!)
Så nu är de bara att hoppas att bebisen kommer snart, men vilka datum stämmer tro? Den 16/5 eller den 29/5. Och blir de en kille eller tjej? Magbilder finns i inlägget här!
Nyttig info:
Svea´s förlossningen började på BF dagen, kom 27 min 1 dag efter.
Arvid kom två dagar innan BF dagen.

Gissa på om du vill, datum och kön! :)

4 kommentarer:

  1. Jeanette: En pojk, väger ca 3500 och är 51 lång. Kommer den 18 :)

    SvaraRadera
  2. Pauline: Pojk, 3820 g, 52 cm. Han kommer den 21:e:-) Sture vill ha en killkompis;-)

    SvaraRadera
  3. Mormor - 26/5 tjej, 3220g
    Mamma - 21/5 tjej, 3840g

    SvaraRadera
  4. Tjej och hon kommer den 18e

    SvaraRadera