måndag 14 maj 2012

Förvärkar med 8-10 min mellanrum!

Ja efter gräsklippningen igår så brände de i hela ryggen, benen värkte, kände verkligen att de var slut kört på hela kroppen :/
Kändes som om jag sprungit maraton lopp!
Jag fick Arvid å somna i sin säng då vakna Svea så bar in henne till min säng sen började förvärkarna, NEJ tänkte jag, jag orkar fan inte nu.. :(
Men en timma med 8-10 min emellan så avtog de nog för jag somna helt slut. Imorses när jag vakna var de stel och öm kropp som tog sig ur sängen men upp kom jag. Nu sitter vi och tar de lite frukost lugnt. Ska snart klä på barnen och ge mig ut igen, den sista biten kan inte ta så himla lång tid till. Så håll tummarna att regnet håll sig borta! Å att barnen vill leka lika snällt som igår.
Åh jag hoppas att mossan aldrig mer kommer igen... :P Över 40 säckar med mossa ska man inte behöva ha, som tur är så ville Eva ha säckarna så hon körde hem gräset till sig. Det tackar jag ödmjukast för!
vet i tusan vart jag skulle gjort av de annars....
Lär ju inte bli mer tid till gräsklippning när bebis är född, tur jag har bra rutiner på barnen som båda sov innan kvart över sju så jag kan vara ute på kvällen, har givetvis babyvakt med mig.
Måste ta andra skor idag för fötterna är ömma med, kanske kan unna mig ett fotbad ikväll när jag är klar med hushållssysslor. För nu är de inte många grejer innan jag kan känna mig klar!
Kanske kunde fixa en grej till ikväll men vi får se hur kroppen och knoppen känns! Min sömn fick jag ha i lugn å ro så tackar mina barn för de! <3
Nehe.. hämta sockar, sätta igång en tvätt tror jag (inte kollat om de blir fullt) och sen ut i halv stormen. Ska den som ger sig nu ska de banne mig bli klart!
Starka och bra kvinnor reder sig själva - ibland önskar jag dock att min envishet kunde gett med sig att få saker klart ;)

2 kommentarer:

  1. Ja, det är ren och skär lycka vill jag lova. Vi är så stolta över henne och så glada :) Och det är inget emot vad hon själv är ;) Känns skönt att hon äntligen går!

    Men du, nu vet du ju hur du ska göra när du VILL att förlossningen ska komma igång ;) Ut och ge gräsmattan en omgång bara så är det på gång sen *hihi* ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe dock har den ju inte kommit ännu ;) Men har faktiskt packat väskan ;) De förvärkarna igår var lite läskiga ;) hehe

      Radera