tisdag 8 maj 2012

3 veckor kvar & magbilder!

Tjoho! Hitta lite info från blimamma.se:
Du anses nu vara fullgången och hos bebisen utvecklas de sista detaljerna. Den är nu omkring 49 cm från huvud till tå och väger c:a 3 kg.
Forskning har visat att stresshormoner kan påverka bebisen, så se till att koppla av, ha kul och ta det lungt.  Bebisen är fullt utvecklad och är egentligen redo att födas, medan om det inte är ditt första barn så är det mer sannolikt att du föder tidigt. Se till att väskorna är packade!

Idag har jag tid hos BM, Svea är på dagis och leker, å Arvid fick åka med mormor till Borås och sen å hämta Cecilia och Linnea, hoppas mamma grisen inte blev alltför ledsen när mamma gick, tror mammas hjärta brister mer än Arvids ;) Varför växer de så fort?! ;) tur jag snart har en liten plutt igen ;)
Så himla skönt att det är snart över med denna graviditet, blir de några fler eller inte återstår å se! Just nu är jag nöjd med mina snart tre barn, ska gå ner till min start vikt med Svea innan de blir några funderingar om barn alls. + att de tre jag har ska hinna växa till sig lite! :) Så på frågan om vi ska ha fler barn eller inte, inte en aning! De får tiden utvisa! Just nu ska vi njuta av våra barn samt få ordning på allt runt omkring oss! Ordning å reda så får du pengar på fredag!
Tur mina barn har en inbyggd klocka, 7.19 började Arvid prata å min telefon ska ringa 7.05?! hum.. hände där, jo telefonen har stängt av sig :(
Jag har varit iväg å lånat mormors bil så jag kan ta mig till bm utan direkt ansträngning så inte blodtrycket är skyhögt ;) hehe kombination dålig kondis å tung kropp är inget bra ;) Men snart är de ett minne blott! ;D
Bh: Svea viktuppgång 25kg, Blå tröja: Arvid viktuppgång 13kg, Randig: bebis viktuppgång 8 kg

Det är så himla mysigt nu för Svea börjar prata om bebisen och att vi ska ha en liten bebis hemma, när hon ser magen så säger mamma har bebis i magen. :) Hon förstår mycket mer nu och pratar om det mycket, ska bli kul å se hennes reaktion när bebisen väl kommer hem, när Arvid följde med oss hem så skulle hon stanna hos morfar och "mormor" ;)
 Nehe jag som skulle dammsugit övervåningen, kan kanske hinna med de senare sen istället... Håll nu tummarna att bebisen ligger med huvudet neråt, jag har inte känt någon extrem vändning men vill inte vara med om vändningsförsök heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar