måndag 21 maj 2012

Om trollen själva får välja!

Drömmen om ett barn, många par kämpar i åratal utan resultat, medan vissa byter kalsonger/trosor så blir de gravida. Oavsett hur man kämpar eller inte, så vill alla ge sitt lilla mirakel en troll start i livet!
106599_1.jpg
Trollvagga - om trollet själv får välja!
 En vagga från troll kanske skulle passa en liten söt trollunge? :) De bästa med att vänta barn tycker jag är spänningen om vad de ska bli, vi tar nämligen inte reda på könet, även om man själv kanske blir super nyfiken och ångrar det hundra gånger så är de ändå mer spänning tycker jag när man kommer in till förlossningen och får se vad de är för liten bebis som läggs på magen. 
Vi kommer att ha vagga till bebisen, å sen hoppas jag Arvid hoppat över till stora sängen så bebis kan ta över Arvids spjälsäng :) Häromdagen så försökte jag involvera Svea lite grann i bebisen så vi bäddade spjälsängen, i och med att vi inte vet vad de är för kön så ville vi ju bädda så neutralt som möjligt men ändå inte förlora den mysiga bebiskänslan, min 2½ åriga dotter var salig och tyckte att vi omedelbart skulle åka å hämta hem bebisen!
Ett bäddset för ett mirakel
 Så nu tar vi och håller tummarna att mina regelbundna förvärkar byts ut mot riktiga värkar!
HEJJA HEJJA HEJJA! ;) 

2 kommentarer:

  1. Ja du se till att värkarna kommer snart , för vi vill ju se vad det blir vi med =)
    Hoppas dagen varit bra
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Visst ska det bli spännande att veta vad det blir;) Vill att knodden kommer nu. Men har inte haft mycket förvärkar alls.. bara en kväll.. tror att jag går över den här gången. Hur har det varit för dig, de olika gångerna? Hoppas eran juvel kommer snart:)

    SvaraRadera