lördag 4 december 2010

Julbord och Bebis V.24

Igår var vi hemma strax efter 21, Svea skötte sig utmärkt och höll sig vaken hela vägen från Hestaviken och hem! :) Och när vi skulle gå hem kastade hon pussar till allt och alla och vinkade inte för att så många brydde sig men ändå ;D
Maten var super god synd att man blir mätt så fort bara. Men det var hur gott som helst!
Och nu har jag blivit förkyld, får inte gå för långt utan att ha pappersnäsdukar med mig.
Men det lustigaste är att när Jimmy var förkyld, då kunde han inte gör någonting, knappt hjälpa Svea och ABSOLUT INTE byta blöja inte heller gå ut med hunden och skotta var bara att glömma.
Men när jag är sjuk då har jag fått skotta, jag har varit ute med hunden och jag har bytt blöja på lillfia. Och vad gör Jimmy nu.. Jo, han har gått och lagt sig även att jag bad honom förut att köpa ATG grejen nere på ica som han "glömde"... Roligt.. Vem kommer få göra det... Jo JAG!
Men men det är väl bara acceptera att så är det, men jag tycker det är taskigt att inte ska behöva göra något medan jag ska göra allt. Det är visst en väldig skillnad på folk och folk.
Eller så går jag och häller en hink vatten över honom, ska överväga det en stund...

Igår var Svea redo för att åka bilen till Hestravikens julbord *MUMS*



Magen v.24 Sparkar och rör sig hela tiden! :) Mysigt värre ;)



BEBIS: har ni gjort bebiskläd-inköp? Har ni köpt en body och kanske ett par söta sockor? Det kan vara bra att titta igenom vad ni behöver mer. En del gör alla inköp innan barnet kommer, medan andra föredrar att vänta tills barnet kommit fram.

BABYVÄRLDEN

Dags att sätta fart nu då! köket ska även plockas ut men det är väl jag med som får fixa det....

4 kommentarer:

  1. Hjärtat !
    Du är duktig du , det är tur han har dig .
    När är tårtan färdig imorgon =).
    Vilken snygging som va på julbord igår......
    Å nu börjar sixten bli stor De ska bli så kul att få en liten älskling till att gosa med.
    Ge Svea en kram från morfar & mormor så ses vi imorgon på den stora dagen
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Ska ni ha tårta med?! ;D
    Jag skickar ett sms sen hur de blir! :D Svea sover middag nu men ska kramas lite extra med henne sen :)

    SvaraRadera
  3. De låter bra =)
    Hörs sen och klart vi ska ha tårta .....
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Det är ju så himla synd om karlar så fort de blir lite sjuka :) De är också mycket duktigare på att ta sig ledigt, och ta sig tid för sånt de tycker är kul. Medans vi mammor får brottas med det dåliga samvetet i alla lägen. Om vi inte gör nånting så blir det fan inte gjort heller. Tänk dig en pappa som på EGET initiativ byter sängkläder i barnens säng till exempel, har du nånsin hört talas om det? :) Inte jag iallafall.
    Grattis igen på födelsedagen! (skrev på FB med)

    SvaraRadera