fredag 10 december 2010

Inte mycke som blev rätt & glukosbelastning

Idag har varit en dag i hysteri!
Det började med att jag fick slåss med snorungarna om plats på bussen, tror ni att de flyttade på sig när jag skulle komma med vagnen, där det faktiskt är barnvagnsplats?! Ne! Jag fick säga till dom, det är hänsyn de!
Sen till MVC för att göra glukosbelastning, skit kul.. eller inte. Fick inte komma in förrän strax innan 9.. trots att jag hade tid kl 8.15.. Sen fick jag sitta där till lite innan elva, Svea skötte sig bra, jag hade med en liten frukost påse till henne så hon fick lite mat, jag själv höll på att spy av den där vidriga sörjan man ska dricka.. men det visade inga problem! Så det var ju skön!
Sen gick jag hem till Jeanette och Ayline för att äta frukost, halv tolv ;) sen ringer Jimmy, då har bilen låst sig med motorn igång! Härligt! Men han fick låna en budbil på jobbet som tur var för att åka å hämta min hemnyckel. Då säger jag till honom femton gånger typ: LÅS INTE DÖRREN HEM. sagt å gjort, vad tror ni han gör, jo han låser dörren! Tjena va bra! Jeanette var snäll och körde hem oss, men i och med att dörren var låst fick vi först åka till simhallen och hämta nyckel hos Maria för att komma in hemma hos dom, sen hem till pappa och Maria för att leta efter extra nyckeln, hittade den efter ett samtal till pappa ;)
Sen äntligen fick vi åka hem!
Sen hade Jimmy fått två uppgifter, köpa spray mot statiskt på MIO, sen även kolla om de fanns lister på ett ställe till, vad gjorde han utav det?! ingenting..
Så den här dagen har gått i misslyckandets tecken..! Men nu sitter jag i soffan och måste plocka ordning och städa upp.. resten av högen sover.. så de e skönt i allafall..
sen ska jag sova och hoppas på att det blir lite mera rätt imorgon!

BEBIS: I dag är det fredag 10. december, och du är 24 veckor och 3 dagar gravid. Det är 15 veckor och 4 dagar kvar till beräknad förlossning, tisdag 29. mars.

är du väldigt trött när du lägger dig, och är det så att du ändå inte kan somna in så bra som du önskar. Det kanske är så att den lille i magen har väntat länge på att du ska finna ro så att han eller hon nu kan hälsa på dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar