tisdag 14 december 2010

Förberedelser!

Ja idag har det varit fullt upp från morgon till kväll, först jobbade jag på fm, sen satte vi igång och åkte till Limmareds rör, beställde en ny kran och installation till köket.
Sen har pappa beställt två nya element som kommer och jag håller tummarna stenhårt för att de kommer imorgon för att idag har snickaren varit här och klätt in fönstret med foder, så nu är det målat vitt där elementet ska sitta.
Så snickaren har varit här som sagt och klätt in och satt ny fönsterbräda, han återkommer förhoppningsvis i helgen och färdigställer det sista! Då kan vi måla allt som ska målas och sen är det klart! De vore ju toppen skönt!
Sen har köksinstallerarna varit här och de ska tillbringa hela söndagen här för att färdigställa köket. Och blir de inte totalt färdigt på söndag kommer de även på måndag, men ska vi hinna kakla och så så krävs de nog att vi blir färdiga med målningen och listerna så mycket som möjligt runt omkring här...
Så jag och Jimmy ska åka och köpa de som vi behöver här nu så det blir färdigt någon gång.
Innan hade Svea och morfar egen tid medan jag tog en promenad med Bella, jäklar vad kallt de va ute.. riktigt biter i kinderna :S Yscha.. Gillar kylan men måste de blåsa så förbannat??
Så när jag kom tillbaka röjde vi upp inne så nu är det Svea okej här inne igen ;) haha och någorlunda rent så som vi har faktiskt ett köksbord och andra trevligheter ;)
Nu ska jag sova för imorgon är de jobb, vilket innebär tidig uppgång. Svea ska till dagis så Sveas underbara morfar kommer typ fem över halv sju och hämtar oss. Hur snällt som helst och det uppskattas till tusen!
Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar