tisdag 17 april 2012

Utelåst utan telefon..

Ja herre gud, påhittig trodde jag hon var men inte att hon kommit så långt ;)
Jag sa till Svea att jag ska bara gå ut och släppa ut kaninerna och hämta tidningen, så kommer jag snart, tar ett par minuter. Så på med skor och ut ;)
Kaninerna först och tidningen sen, när jag kommer till ytterdörren är dörren låst! Min 2½ åring har låst ute mig och på insidan är hunden, Arvid 1 och Svea 2½.... shit! Panik! Men Svea är jätte glad ;) haha
Hon har ju lyckats låsa så säger till henne att hon ska hämta stolen och låsa upp, ah säger hon och springer iväg, Arvid på insidan lite hysterisk och hör sen tuuuuut! Arvid! då kom hon med stolen så sa till henne att vrid nu! Så tryckte jag in dörren så mycke som möjligt så de skulle gå lätt när hon väl vred...
Så till slut ser jag kolven försvinna, puh!
Skit unge! ;) Å direkt när jag kommer innanför dörren så låser hon igen.... hum när har hon lärt sig detta? Så prata med Jimmy å sa att vi får nog gömma en nyckel eller nåt ;) ska även åka och göra lite nya nycklar å dela ut till nära å kära, man vet aldrig när man behöver det!
Så nu kan jag säga att hon har piggnat till, dock tror jag faktiskt att hon får vara hemma imorgon med så hon blir helt frisk, är hon som idag kan vi gå till kyrkis imorgon istället... de e bara två timmar och inte alls samma intensitet som dagis.
Nehe nu ska jag kolla vad vi ska ha till lunch, detta ätande hela tiden ;) Men men. Nu ska vi leka och busa, eller om Arvid ska vila de återstår å se ;) Sen kan vi nog gå ut på en promenad, de vore skönt!

3 kommentarer:

  1. OJ...vilken jäkla tur att hon låste upp!!! Jisses vilken panik jag skulle ha fått *haha*
    Vad hade du gjort om hon INTE öppnat? jag antar att då hade man fått slå in en ruta eller nåt :/

    Skönt att höra att Svea mår lite bättre i alla fall :)
    Ha de fint.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du tur at du har en duktig liten Svea som fixar det mesta =)
    Hoppas dagen varit bra och att dom mår lite bättre nu..........
    Vi får väl se på fredag ev kan ju Svea sov här om det blir bra väder på lördag och om hon vill sova här
    Ge barnen en kram från morfar & " mormor "
    och en bamse kram för att du är en toppen mamma
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bara hon är frisk och kry kommer hon nog mer än gärna och sover över. :)
      Men vi kan se så hon blir riktigt frisk bara. Blir troligtvis hemma hela veckan för att bli helt frisk, hon decka på soffan när vi kom hem innan ;) hehe
      Kram!! :)

      Radera