torsdag 5 april 2012

Det skär i hjärtat...

Usch folk lägger ut bilder på barnmisshandel och djur som far illa. Hur är människan funtad? Hur kan göra illa ett barn eller ett djur som inte kan försvara sig? Hur tänker en sådan människa som kan utföra sådana dåd så barnen är helt blåslagna?! :´( Blir så ledsen men tyvärr är de verkligheten för många, verkligen jätte många barn. :(
Ne usch, nu ska jag försöka skaka av mig de, jag vet att de finns men i Sverige ska man inte lägga sig men jag kan säga att skulle jag se någon misshandla sitt barn skulle jag genast gå emellan och göra en anmälan. Barn väljer inte sina föräldrar. Vill du inte ha barn så skaffa inga, de är inga dockor med av och på knapp utan de är små underbara varelser som man båda kan bli irreterad, skratta med, busa och bråka med ;)
Jag och Arvid har hunnit tvätta en maskin och hängt ut, bytt i alla sängar. plockat ur och i diskmaskinen, och tagit ut kaninerna. Skönt! Nu har arvid ätit mellanmål, en banan :)
Så sitter vi och slappar lite å tittar på emil. Snart är de dags att greja lite till ska bara se om mister pip tillåter att mamma går 5 meter ifrån honom ;) hehe
Nehe mysa och kika runt lite om de finns tävlingar som är avslutade.... har man tur kanske man har vunnit... vet inte riktigt vad jag ska göra med vinsten från bikingbaby.se. Ett presentkort på 1000:-, någon som är intresserad kanske??
Hej hopp i lingonskogen nu ska jag ta de lite lugnt så kanske jag inte får så ont som igår... :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Låter som en härlig dag för er, så skönt när man får lite gjort, man känner sig så nöjd efteråt;)
      Jag säger bara en sak, vissa borde inte få ha barn. Det är sådana kontroller på dem som ska adoptera så det går till överdrift tycker jag, men för andra är det fritt fram.......så fel. Borde vara ett slags körkort innan för alla. För det är inte alltid en dans på rosor med barn, de sitter inte bara gulliga i ett hörn och alltid gör som man säger, att vara förälder är det svåraste som finns men även den bästa gåvan.
      Ha en trevlig dag, kram!

      Radera