fredag 27 april 2012

Människan - djurarten som aldrig blir nöjd

Alltså vi är den arten av djur som kan skapa våran egen vardag och våran egen livssituation. 
Ändå är vi de som gnäller mest?! Hur går de till och varför?!
På vintern är de för kallt, eller de är för lite snö och så vidare ni hajjar vad jag menar?! 
Likadant om bara rena vardagen, det är jobbigt att städa, det är jobbigt att laga mat, dagen är tråkig och händer inget. Men vill ni veta en hemlighet?!
Man skapar sin egen vardag oavsett om den fylld med tv tittande, promenader, jobb, barn eller vad de nu kan vara. Och de bästa du kan göra är att skapa dig rutiner, skriv ner vad du ska hinna med under dagen, lyft på arslet och få de gjort. Punkt.
Så nu har vi kommit längre fram med de! Nu kan vi skriva om min dag istället....
jag har varit och storhandlat idag, så härligt! Komma utanför 50 skyltarna. ;) Sen var de en låång eftermiddag men till slut blev de bada i karet som SVea säger och pappa kom hem tio min innan de la sig.
Nu ska jag titta på Anton i Let´s dance sen har jag annat å göra ;)
Juryn i Let's dance. Foto: Pavel Maira Juryn i Let's dance. Foto: Pavel Maira
bild lånad från tv4.se

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt.....
    Hoppas dagen varit bra och att ni mår toppen.
    Va händer annars då.
    Ge de små en kram från oss
    Och ha det gott och en bamse kram till er
    Kram Kram fabriksgatan

    SvaraRadera
  2. Hahaha...du har så rätt, så rätt!!!
    Vi är ett gnälligt folkslag. Eller rättare sagt - vi VÄSTERLÄNNINGAR är ett gnälligt folkslag. Om du åker till ett fattigt land så får du däremot möta tacksamhet och glädje över de små sakerna i livet - och gnäll...det existerar inte!!!
    Så enkelt är det faktiskt!!! Jag har rest mycket och träffat människor som lever under hårda omständigheter. och dom är glada, gästvänliga, tacksamma för småsaker och jag har aldrig hört dem gnälla...
    När jag var i Kambodja pratade jag med en ung man, strax över 20 år. Han hoppade runt på kryckor och hans ena ben var amputerat ovanför knät. Han berättade för mig att han klivit på en landmina. Hans pappa och syster gick bakom honom och dom dog... Vet du vad han sa till mig? "Jag hade tur Anna: Jag förlorade BARA min pappa, min syster och mitt ben. Det finns dom som har det betydligt värre...".
    Det fick i alla fall mig att tänka till!!!
    Vad fan gnäller JAG för???

    SvaraRadera