onsdag 4 april 2012

Inte helt perfekt heller!

Alltså jag stör mig ganska hårt på alla föräldra sidor/facebook där man ska sitta å gnälla hur jobbiga sina barn är, sin sambo eller annat. Mina barn är absolut inte perfekta, vissa dagar undrar man vad tusan man har gett sig in på vissa dagar är helt underbara och man vill ha 11 små till.
Men det är väl så det är? Barn går igenom olika perioder och Arvid har haft en period nu som han har varit så sur, tvär och grinig. Det har inte spelat någon roll vad man än gjort så har de inte vart bra. Men de hjälper inte att jag sitter och hänger ut honom hur jobbig han är?!
Det lär inte bli bättre än då...
Å Svea trottsar som tusan emellan åt men oftast jätte go och mysig. Jag älskar mina barn och sambon som inte alltid sköter dig.
Men vet ni vad jag sköter mig inte alltid heller!
Så snälla människor där ute istället för att hoppa på mig nu (som de brukar bli av särskilt anonyma inlägg), så tänk efter är du så himla perfekt och gör aldrig fel! Tyvärr är inte någon de, jo de finns vissa exemplar som tror de åtminstone. Men de är bara jävligt blåögda och kan inte inse sina egna misstag.
Så sluta gnäll om det ena eller de andra de är ingen annan än sig själv som har satt sig i situationen. Ta istället ditt förnuft till fånga och gör de bästa av situationen..
Och glöm inte att det är mänskligt att fela... det är så vi alla lär oss konsekvenserna av våra handlingar.
Nu har jag en 30 min paus typ sen ska jag och plutt gå ut i de underbara vädret och hämta syrran. Tror hon är sugen på att komma hem och köra motorcykel (fyrhjuling) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar