måndag 16 april 2012

Polis = gris?

Jag förstår inte folks uppfattning på vad poliser har för arbetssyssla. Så fort de är ute och har hastighetskontroller och annat är de ett jäkla gnäll. Se till att ha bilen i bra skick och håll hastighetsgränserna så behöver du inte oroa dig heller. De skulle gärna få sova över här och ta alla idioter som kör autobahn här utanför på rakan, kan säga att jag skulle jaga den personen som kör över mina barn i all evighet. Så fortsätt polisen och gör ert jobb! Kanon bra att ni syns ute på vägarna och inte bara kontorsgöra!
 
Vår febertjej ligger bara på soffan och tar de lugnt idag :( Har ringt dagis och sagt att hon inte kommer imorgon, får se om hon piggnar till här under morgondagen annars får hon vara hemma onsdag med. Vill inte att de blir något allvarligt av de så bättre att låta de läka ut ordentligt.  Arvid verkar inte hundra pigg han heller :( Så vi får hålla oss inne och titta på tv trots att solen äntligen kikar fram! Har äntligen fått tag i mina stolar med. eller ah skulle ju bara köpa en men blev två, kommer ju behöva en till framöver så de spelar ju ingen roll. Men ska lämna ner en till mormor så ska jag be henne sy dynor till de i avtorkbart tyg.. Ska nog bli bra.. Nu sitter båda två här å håller på å somnar så får väl ta hand om mina små sjuklingar. Ha en bra dag ni andra som får vara ute och njuta ;) hehe
bildkälla: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=6341691

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig till fullo - det är BRA att polisen är ute och tar fartdårar. Vi har haftighetsbegränsningar av en anledning.
    Fartkontroller är ju för allmänhetens bästa och inte polisens sätt att jävlas med enskilda individer...
    Läser att ni är lite hängiga :/ Inte skoj när barnen är krassliga. Hoppas det går över fort. Här är vi lite snoriga både Melody och jag, men inget allvarligt...

    Det där Bamse-settet består av Förkläde, bargarmössa, bakhandduk och små "pepparkaksformer". Köpte det på Lekmer.se för 49:- när dom hade rea, men nu hade dom visst slutat sälja det. Men jag såg att dom hade det på Babyproffsen strax före jul så där kan du alltid kolla om du är ute efter ett :)

    Ha en bra kväll.
    kRAM

    SvaraRadera