söndag 1 april 2012

Ett projekt klart - redo för ny vecka!

I vår familj har vi söndag som städdag. varannan vecka torkas golv i hela huset, och varannan bara mellanplanet. Men toaletter och bänkar får sig en extra omgång. Svea och Jimmy håller på med de sista nu. Dammsuga och torka golvet i källaren. Så himla skönt när de är klart!
En tvätt ligger i maskinen, funderar faktiskt på att hänga ut den, blir den torr tro?! Idag kommer de även och hämtar trä möblerna, skönt å få lite plats.
Sen efter vi är färdiga här ska vi iväg och ge bilen en omgång! :) Vi har inte städat den sen vi köpte den... eller tvättat heller tror jag :S ska kolla igenom alla grejer han ska i sig med ;) Under tiden ska barnen få leka med morfar och "mormor" och så får vi mat kl 13. Gottit!
Jag tittar på en unge i minuten USA (varför ska de överdriva allt) och Arvid sitter i soffan och sover... han har börjat sova innan lunch?! Vilket kommer fungera sådär när jag och han ska hämta Svea.. håller på å jagar en 12" cykel till bra pris... lättare sagt än gjort... ^^ tänkte jag ska ha den och transportera Svea på när de blir fullt i syskonvagnen :) Så har du en helst komplett med stång och stödhjul... hojta till! Svea önskar sig en sådan i för tidig present.. ingen mening hon får en i augusti... lite sent..
Nehe nu ska jag bara sitta... är trött nu.. har en som försöker knö sig ut magen med så bara ta de lugnt å fridfullt tills städningen dras igång igen och bilen ska skina innan jag är nöjd! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar