onsdag 25 april 2012

-Mamma, vi hämtar bebisen nu!

Jag, Svea och Arvid plockade fram och packade första kläderna till bebis, och jag förklarade för Svea att de är mammas bebis i magen som ska ha dessa kläderna. Svea sitter och funderar en längre stund, jag frågar henne ska vi ha en bebis hemma som har så små kläder, Svea tittar på mig och hoppar upp:
- JA! Mamma vi hämtar bebisen nu!
Lilla charmtroll!
Inte lätt att förstå att mamma måste först vara borta ett par dar innan bebis kommer hem ;)
Sen lekte vi lite och Svea och Arvid busade lite, sen stack hon iväg till toan så tänkte jag skulle hjälpa henne lite... och drog i tån i väggen, känns fortfarande öm, så in åt a *pip* och de kom ett gäng svordomar i rad, sådana grodor Svea inte ska lära sig ;) Så tittar hon på mig, och säger:
- Mamma gjorde de ont? Du kanske ska vila lite?

2 kommentarer:

  1. Ja du hjärtat när ska du hämta hem bebisen =)
    Hoppas hos sover gott nu och inte har för många hemska drömmar om natten som var.........
    Hoppas dagen varit bra och att ni mår bra
    Ni har en underbar liten tjej.
    Vi får ta en dag snart igen som hon sover över " om hon vill " även Arvid kanse vill komma någon gång.
    Ge dom en kram från morfar & "mormor "
    Sov så gott
    Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe ja om de ändå funkade på de sättet. :) Jo då lite trött var hon men de gick över efter mellanmålet :)
      Ja hon är ett riktigt litet charmtroll :) ja de vill de säkert, han hade tänkt följa med pappa redan nu på morgonen.. :)
      Kram

      Radera