tisdag 31 januari 2012

Den perfekta förlossningen - nr 2

De höll på med förvärkar till och från ända från torsdagen, men ingen som var intresserad att ta in mig på kontroll så sket i de med ;) Sen på lördag kvällen kände jag mig lite rastlös, men somnade till slut. På morgonen vaknade jag av samma "förvärkar", försökte värma vetekudden men funka inte, så tänkte jag får gå upp och ta mig ett bad, för jag orkar inte ligga här å ha ont ;) hämtade tidningen och la mig i ett varmt bad, låg där i 3 minuter sen gick de inte mer, gjorde ont lite varstans och kände inte alls skönt å ligga där i. Så upp ur badet å klädde på mig, Jimmy hade börjat misstänka saker och ting så han å Svea höll på å klä på sig. Jag ringde till förlossningen, jag var välkommen in, värkarna kom med 7-8 min mellanrum, men vi stressade inte utan fick i Svea frukost och sen skjutsade Jimmy ner Svea och Bella till morfar och "mormor".
Svea lika lycklig för de ;) Sen kom Jimmy hem och värkarna kom lite tätare, var 6:e minut.
Så vi packade in oss i bilen och åkte, det är fruktansvärt att åka bil med värkar :P måste sitta fast och kan inte alls skruva på sig eller gå... men till slut så kom vi fram och parkerade, tror kl var runt 9.30 fick komma in på ett rum med en gång, fick frågan om vi skulle ha badkar, ja tack! Jag ville verkligen testa badet, bm frågade om jag hade ont av värkarna, ja! ;) Så jag fick lustgasen med en gång, de satte på ctg och sen gick de. Visade sig att jag var öppen 5 cm. Woho! Halvvägs! Å denna underbara lustgas! Smärtan bedövas på ett ypperligt sätt. Så nu gick de å andas sig igenom värkarna.
Det kom in en usk som spolade upp ett bad, ta varmt vatten ropar jag ;) haha! så de gjorde hon sa hon. Sen var kl 10, hjärtljuden fullkomligt normala, och jag fick äntligen krypa ner i badet, å då kom jag på vad jag saknade hemma i mitt badkar, lustgas. :D Jimmy tog denna bilden för han tyckte de var kul att sängen stod tom hela tiden ;p
Sen fick jag ligga där och Jimmy spolade vatten på magen, men tröttnade sen å tyckte de skulle införskaffa en ställning till duschen.... latmasken! :P sen undra han om vi skulle vara på förlossningen hela dagen.. men nej tack de hoppades jag verkligen inte.
Bm kom in då å då med en sån där hjärtljudsapparat å lyssnade som de har på mvc, allt var som de skulle, kl 11 kom hon in och sa att om en halvtimma måste du gå upp... jaha.. schysst jag som hade så kul i badkaret. :D haha
När hon går så tror hon inte jag hör är eller är borta så säger hon till Jimmy att om hon börjar krysta måste du trycka på knappen för vi vill inte föda barnet i vattnet.
- japp svara Jimmy.
Jag brister ut i ett gapflabb mellan värkarna så tårarna sprutar, Jimmy visste la inte vad krysta var för något sa jag ;) Och han flina lite han med. :D Han testade även lustgasen men mådde illa efter en andning. :P Sen blev klockan 11.30, försöka ta sig ur badkaret var de ja.... ^^ mellan två värkar.. hum inte de enklaste.. helt rödflammig på kroppen sen värmen i badet ;) hehe
Bm kollade, jodå öppen 9 cm men ingen vattenavgång, så hon tog hål på hinnorna och va skönt de var när trycket släppte i typ 5 sekunder sen blev de tusen ggr intensivare värkar :P
 Tror de var 3-4 krystningar så kom bebisen ut, det var en kille, en kille?! jag som var helt hundra på att de skulle vara en tjej ;) Men ack så välkommen! Namnet kom inte förrän typ en vecka senare ;) Han föddes 12.09 , 27/3 2011.
Men världens finaste kille och stolta föräldrar. Fick sy lite men inga mängder, slapp ju bli klippt denna gången, tack och lov för de ;)Jag skulle kunna göra om de hundra gånger till ;) tycker de är värre att bära barnet i 9 mån samt efteråt med avslaget å svidandet.. så tar gärna bara förlossningen och bebisrörelserna i magen ;) hehe men snart ska vi göra om de igen! Längtar!!!
Arvid Göran Erik

4 kommentarer:

  1. Håller helt klart med, 9 månader o avslag e massa ggr värre än förlossning! Har ju varit nere på 4 h med Arvid o 3 h med Evelina, från första värk tills bebis ploppat ut... Räknar med 2 h nu ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när man vänta första så pratade alla om hur hemsk förlossningen var men att det allra jobbigaste var att gå på toa å annat de missade de att informera om ;)Jag hoppas jag hinner få iväg barn å komma in till Borås, Jimmy jobbar ju så långt bort så inte säkert han är hemma så har lite å ordna innan jag kommer iväg, men siktar in mej på en söndag. När Jimmy är ledig ;) hehe

      Radera
  2. De var en härlig liten berätelse =), vi ser framimot nästa lilla tös ( hi hi ).............
    Och när svea och arvid ska va hos oss ( hoppas jag ).
    Ha en bra dag i solen
    Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe jasså, du har ju haft rätt hittills så då är de säkert en tös ;) Ja jag behöver inte vara på förlossnignen för att de ska få vara hos er :) de får gärna komma ändå ;) Kram

      Radera