tisdag 10 januari 2012

Halvvägs till målet!

Ja till alla som inte hittat/läst det så har vi ett tredje mirakel som föds i maj, enligt ultraljudet ska jag inte ens kunnat vara gravid när jag gjorde mitt grav. test, men 29 maj säger ul och sista mensen säger 16 maj. 
 Så det återstår å se, hoppas på att få åka in en söndag så då blir de la den 13, 20 eller 27 ;) 27 vore ju fräckt för då skiljer de på datumet 14 månader på Arvid och plutten. :) Vi längtar super mycket efter detta lilla mirakel som ska ge våran familj glädje och lycka! <3
På dagen v. 20+0 (21+5 s.m.) så har vi firat med en frukost hos Cecilia och lilla Alwa. Jätte trevligt och ses, var ju riktigt länge sen. Glömde dock att gå husesyn! Det får göras nästa gång om jag blir inbjuden någon mer gång ;) Arvid skötte sig fint så de är la jag som gjorde bort mig isåfall.
Sen åkte vi å handla, veckohandlat, kanon skönt! Så nu finns de mat hela veckan. Uppskattas av mamman här hemma! ;) Pappan med tror jag allt ;)
Sen ringde mamma, Cecilia och Linnea att de skulle till återbruk och morfar så vi gick dit med, Svea skulle promt åka pulka dit så drog henne på asfalten delvis så visst, de gick fint och pulkan kostar 50:- så de spelar ingen roll om jag sliter ut den lite. Sen åt de middag här :)
Och efter maten letades de efter pusselbit under soffan och jag passade på å dammsuga där under.. behövdes! Men städar tagen släppte inte när mamma å de åkte hem, så nu har jag och Jimmy städat, dammsugit, torkat av bord och toaletter samt golven i HELA huset, snacka skön känsla och kliva upp imorgon!
Svea´s dag hade varit toppen på dagis med, riktigt lyste om henne när jag kom och när morfar kom med bussen var hon super glad och hoppade upp i sätet snabbt och lätt, å imorse var absolut inga problem och kliva upp för henne. Riktigt bra dag idag. Nu är det Sveriges mästerkock sm gäller efter det blir de en dusch och sen sängen! Tar hårt på mig med å gå upp kl 7 när man fått sova till halv nio-nio 3 veckors tid ;) Men lilla Arvid håller ställningarna och vaknade inte förrän vid 8.20 när syrran hade åkt! Så en riktigt härlig dag på alla sätt å vis! Lagom av allt!
Sov så gott när ni kommer så långt! Jag har lite sanering av mig själv och lite tvätt att vika innan jag får lov att sova ;)

2 kommentarer:

  1. klart du kan komma hit fler gånger =) Super trevligt =) Husesyn fixar vi oxå ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till "bebis på väg", då kommer du kanske till kyrkan igen?! Vad bra! Hälsningar Åsa

    SvaraRadera