söndag 16 januari 2011

Lite sjukstuga..

I dag är det söndag 16. januari, och du är 29 veckor och 6 dagar gravid. Det är 10 veckor och 1 dag kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Det är mycket energi i en lugn morgon. Även om nattsömnen kanske inte är var den var, så gör det gott för både kropp och själ att få lov till att vara lite lat om morgonen. Det är skönt att börja dagen med ett bad. Eller att sitta i morgonrocken och dricka te framför morgontvn. Kanske kan du komma lite senare till jobbet en dag, eller unna dig denna lyx i helgen - det är guld värt!

Gå in på babyvärlden du med!

Igår var vi på Leos lekland med Katarina, Viktor, Thea och Inez, sedan kom Jonna och hälsa på Pär var med också. Sedan kom Chrille med A och R. Så det var fullt ös hela dagen!
Men ny dagis vecka efter 3 veckors uppehåll gör sig påminn och idag har lilla hönan feber och snoret bara rinner :( Så inatt har hon fått sova hos sin mamma lite upprätt, tacka vet jag ställbar säng! Inte för jag sov så skönt men Svea kunde sova ordentligt.
Idag går allt i ultra rapid, Jimmy och Chrille spelade la spel hela natten så är vaken själv med barnen. Trotts att min överenskommelse med Jimmy var att han skulle gå upp i tid idag... Men icke då....
Så idag ska han sätta fart lite senare med att sätta in belysningen vi ska ha i vitrin skåpet, gå igenom vad vi behöver till tapetseringen imorgon så det blir färdigt någon gång..
Nu ska jag ta hand om min lilla sjukling så hon blir frisk så fort som möjligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar