onsdag 12 januari 2011

Fått mycket gjort!

I dag är det onsdag 12. januari, och du är 29 veckor och 1 dag gravid. Det är 10 veckor och 6 dagar kvar till beräknad förlossning, tisdag 29. mars.
Har du rätt till föräldrapengar är det bra att skicka in pappren om ansökning snart. Behandlingtiden kan ibland vara lång. Kom också ihåg att ni måste ta ställning till hur ni vill fördela dagarna. Dock kan man alltid ändra på sina beslut under föräldraledigheten.


Ja idag är Svea på dagis igen för imorgon ska vi
till mvc och sen mamma grupp, emellan där ska vi hem till Nettan och Ayline om det är friska och krya! Så slipper vi hålla på att åka fram och tillbaka. Kanske kan äta lunch ihop? Eller våfflor? Vi får ringa till dom under dagen!
Så nu när klockan är tio, har jag lämnat Svea på dagis (tack snälla pappa för skjutsen) hunnit byta sängkläder i samtliga sängar, satt på en maskintvätt, skottat uppfarten, plockat i ordning i huset. Så nu sitter jag och arbetar lite, super skönt att ha det upplockat och fint, ska ev. ta en sväng om med dammsugare och våttorka golven lite senare i allafall här på mellan planet.

Sen ringde Sveas farmor och sa att Svea får en säng utav henne. Så vi ska bara bestämma vilken vi ska ha, och det är jätte snällt för det är ganska mycket med renovering och skit här just nu.. :P Så vi mottager tacksamt all hjälp vi kan få, och pappa skulle nog komma upp och måla lister så vi kan tapetsera snart. Tänk vilka härliga människor jag är omgiven av!
Svea fick en ny t-shirt av mormor och morfar ;)


Nu ska jag bara uppfylla mitt nyårslöfte, ta mig tid till mina vänner och bli bättre att umgås. Men det är så himla mycket som ska göras hela tiden. Men nu hoppas jag att det ska lugna ner sig! :)
Nu ska jag arbeta vidare, kom gärna in och gör mig sällskap på babyvärlden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar