onsdag 19 januari 2011

Färdiga gardiner och kyrkis!

I dag är det onsdag 19. januari, och du är 30 veckor och 2 dagar gravid. Det är 9 veckor och 5 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Har barnet i magen syskon, är det bra att inkludera det kring förberedelserna. Om storasyskonet ska byta säng, rum, sluta med blöja eller gå igenom andra förändringar innan det nya barnet kommer, är det smart att införa det nya i god tid innan minstingen kommer.


Onsdagar = Kyrkis, nu ska det komma igång igen efter jul uppehållet. Ska bli kul och träffa alla andra och fika lite,sen kommer hem till vårat fina hem. Jag är så nöjd, det har verkligen blivit jätte fint här nere nu! Och nu går det att hålla ordning, vilket är ännu skönare! Igår kväll åt Svea knappt någon välling så min misstanke bekräftades, lilla hönan blev hungrig strax efter 12 i natt så ner och göra välling. Men sen somnade hon igen och sover än.

Jag skulle torlat golv igår men sket i det, får göra det idag istället, jag fållade och sydde gardiner samt strök dom istället men fick stryka om en för jag kom på när jag hade strykt den ena så kanske man ska ha vatten i strykjärnet om man har ett ångstrykjärn så jag satt här och irriterade mig på det så fick vackert plocka ner den - gör om - gör rätt! ;)
Svea får bara sova till kl 8 sen måste vi upp och äta frukost och allmänt hyffsa till oss lite.. Tiden går så ofattbart snabbt på morgonen så man hinner knappt blinka innan jag är försenad, måste komma ihåg att gå till chefen med...
Nu pratar en liten tjej uppe, dags att sätta fart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar