torsdag 13 januari 2011

BM besök, lunchdate och mammagrupp!

I dag är det torsdag 13. januari, och du är 29 veckor och 3 dagar gravid. Det är 10 veckor och 4 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
är det en liten fotbollspelare eller kickboxare inuti din mage? Det kan kännas så. Även om sparkar och buffar från den lille kan kännas obehagligt, så är det ett tecken på att bebisen har det bra!

Idag har jag och Svea varit hos barnmorskan...

Det som gjordes var:
blodtryck: 130/70
hjärtljud: pendlar mellan 147-150
Och mätte magen: 28cm tror jag hon sa, följer kurvan exakt.
Det beräknade förlossningsdatumet är den 28 mars och inte den 29.
Men annars såg allt bra ut!

Sen gick vi till affären och köpte lite grejer till maten vi skulle äta samt postade min graviditetspenning. Får hålla tummarna att den går igenom! Sen traskade vi upp för backen till Jeanette och Ayline. Cecilia var där med! :) Super trevligt och jätte god mat! Tycker jag att vi ska göra om och planera in en träff utan barn och sitta å tjöta ;)
Sen efter besöket med mat så gick vi till mamma gruppen, det var helt okej. Fick reda på att en tjej till var gravid. Grattis till dig! :)
Jag ska försöka få igenom att jag ska få mitt 3:e barn sen ;) Men ska diskutera vidare! :) Men har då flyttat fram min graviditet en dag så ska fixa babytickern med :P
Sen efter mamma gruppen så kom Jimmy och hämtade oss efter att han hade handlat för jag och Svea åkte linjebuss till tranemo. Så åkte vi till Länghem och vaxade under armarna så nu kan jag åka och bada igen ;)
Så nu är det lugnt resten av kvällen! Ska bli skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar