fredag 21 januari 2011

Fredag, hur kan en vecka gå så fort?

I dag är det fredag 21. januari, och du är 30 veckor och 4 dagar gravid. Det är 9 veckor och 3 dagar kvar till beräknad förlossning, måndag 28. mars.
Ska ni använda tvättlappar av frotté, engångstvättlappar eller våtservetter vid blöjbyten? Små känsliga barnrumpor behöver egentligen bara varmt vatten för att bli rena, men valet är upp till er. Se bara till att undvika för mycket parfym och kemikalier som barnet kan reagera på.


Idag hade vi tänkt att vi skulle gå ut på promenad och mysa, men när jag går upp är det 11 minus! Jisses! Så vi får väl se om solen hjälper oss att få ner minusen lite så vi kan gå ut sen, Svea sitter ju framåt vänd och de blåser på henne om det är för kallt.. vill inte riskera köldskador!
Sen vet jag inte riktigt när Jimmy kommer hem idag, vet inte alls när han har tänkt att dyka upp, hade tänkt att jag skulle komma iväg till simhallen, men de går nog inte... skit de där med bilbarnstolar.. :( Kan man inte ha inbyggda i bilarna ;) Då hade jag kunnat åka till simhallen..
Så det blir skidor på tv strax, super G tror jag de va sen är det skidskytte, roligt! :) Kul med att Sverige gick vidare i handbollen.
Skulle behöva gå ner och sysselsätta pappa med ;) haha stackarn! Men detta är en sak han kan göra hemma i allafall. Vi måste även åka till fyndlagret och köpa lite saker för imorgon dras det el här i huset så vi får frukost besök! Ska bli mysigt!
Ja nu ska jag städa lite och plocka, kul va?! :) Och ovanligt?!
Före och efter bilder på köket kommer inom kort! Det blev ett helt nytt rum, ett rum som vi trivs med och är funktionellt!

3 kommentarer:

  1. Hjärtat !

    Kan jag inte få ha din underbara pappa idag =)
    hi hi hi.....
    Ja köket blev super bra de har ni lyckats med hoppas ni är nöjda med allt
    Ha enbra dag, så hörs vi senare
    Ge älsklingen en kram från mormor
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. hihi klart du får nu har han ju fått ett projekt han kan göra hemma hos er ;)

    Svea kramas tillbaka, hon ville gå upp till lägenheten när vi skulle gå men hon blev vansinnig när jag bar ut henne ;) hehe
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vi ska se vilken natt hon kan få sova mellan mormor & morfar =)
    Ha en bra kväll och ta hand om er
    Kram kram

    SvaraRadera