fredag 21 januari 2011

Irritations moment!

Nu har jag ett x antal saker jag stör mig fruktansvärt mycket på!

¤ Det är liv om en bok om tintin, boken kommer inte att ges ut igen för att i boken står det att någon var neger och hade mörk hy. Och enligt förlaget ska man inte uppmuntra till rasistiska ord. Rasistiska ord?! Men det är helt okej att kalla folk fitta, hora, luder m.m. men fan ta dig om du säger neger!

¤ Jag tror även att det var en afrikan ska ha anmält en annan tintin bok och gått upp i rätten i tyskland eller något för att stämma förlaget för en bok skriven på 40-50 talet! HELt sjukt!

¤ Alla tjatar om hur billigt det är att bo i hus, det var en familj som hade ett hus på 1000kvm i lyxfällan och sa att deras månadskostnad var 5000:- i månaden på boende, in my ass att det är! Visst vi betalar till oss själva men jag kan inte ringa någon vaktmästare och be om nytt frys om det går sönder eller nya tapeter. Visst bor du i ett hus och låter det totalt fördärvas och gå ned sig totalt, enbart betala ränta på huset ovh inte amortera, visst då är de billigt. Men det krävs att man har råd att lägga undan till en buffert till trasiga saker, renovering och plötsliga händelser.

¤ Folk som gnäller om att det inte finns något jobb, visst brist på fast anställning kan jag hålla med men det är för att folk är rädda för att göra skit jobb och inte tjänar 25 000:- i månaden. Men man får vackert börja där ALLA har börjat, en hederlig timanställning, det är så man börjar arbetslivet. Sedan är det ju inte dumt att man visar viljan att jobba extra på lov, semestrar och liknande. För jobb, de finns det. Inte de där glamorösa kanske där du sitter och rullar tummarna hela dagen. Det är dags att ta i lite grann och göra något än att sitta och knappa på datorn. Och på facebooks farmville, it girl eller annat lär du inte få någon anställning!

¤ Att folk som har "allt" alltid gnäller om allt och alla. Var glad för det utseende ni har och är ni inte det, gör något åt det istället för att söka bekräftelse från alla andra.

Nu ska jag sluta och irretera mig på en massa saker, får la skit för de nu med men detta är min blogg och mina åsikter! ;P Så läs inte om du inte vill ... :P Nu let´s dance och lite babyvärlden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar