tisdag 9 november 2010

Hej mitt vinterland!

Ja snön fortsätter att vräka ner har inte tänkt att skotta då pappa sa att de ska bli 8+ i helgen, de låter bra! Svea gick ut och bara tittade imorse, när vi skulle ge oss av till dagis, det kändes som en väldigt lång väg dit ;) hehe Men min mormor som är världens bästa var så tapper och följde med! Supper goa och snälla mormor!
Sen gick jag och hämtade jultidningarna jag köpt av små systrarna, trist bara att de inte kunde åka till sin farmor själva och lämna de, likadant komma hit istället för att lämna de hos mormor, men det är som det är, tur jag har andra nära och kära som bryr sig om att träffa Svea och oss. Men det blir bättre, jag vet det, men de får ta den tid de tar.
Sen hann jag knappt hem innan pappa kom hit och spacklade lite.. :) Redig han är! Så nu är det nästan färdig spacklat i matrummet. Jag har fått order på att ta hem regler så ska taket sedan sättas upp. Får ringa erik larsson så kör de upp de, skönt dock att slippa det idag och kanske vänta tills snön är borta ;) hehe Så nu har jag skurat golvet där, och ska så snart jag är klar börja och torka av bänkar och köksbordet så är de fint med sen ska lillfia hämtas på dagis, de gjorde ont i mamma hjärtat när hon skrek så när jag lämnade henne :´(
Stackars lilla Svea men de blev säkert bra tillslut hoppas jag för de sa att de ska ringa annars... Så nu åter till sysslorna!

Sen läste jag att tiobarns mamma Mirka ska ha en till, kan bara säga att jag är imponerad av att man orkar med så många barn + fler! ;D Men stort grattis! Nu ska jag och greta fortsätta städa ;)

1 kommentar:

  1. Ja du lite löjligt är det de kan man säga, men svea har en morfar & mormor som älskar henne =).
    Och även du hjärtat har en pappa och en extra mamma som älskar dig de vet du.....
    Kul med lite snö lyser upp lite i mörkret.
    Ha nu en bra eftermiddag och ge svea en bamse kram så ses vi snart

    Kram Kram

    SvaraRadera