torsdag 18 november 2010

Grattis till mig!

ja grattis till mig idag på min namnsdag! :) Hurra hurra hurra! :D hehe Jag har fått sms från en del som jag dock inte svarat på ännu men ska fixa detta snart ;)
Sedan har jag då jobbat idag! Det gick kanon bra! Trots att jag fick göra saker jag aldrig gjort innan men då vet man att man fixar det med.. wei! Är man proffs så är man ;) haha
Sedan har pappa och Jimmy gjort ett kanon jobb! Det nya taket är satt i köket, det fattas dock 2 paket som vi ska köpa, och imorgon kommer vårat golv! *spännande*
Nu är de snart bara 2 fredagar till sen kommer vårat nya kök! :D *wiiiiiie* längtar till tusen!
Åh jag är så nöjd hittills! Ska bli så kul och se slut resultatet!
Helt nytt kök, med nytt golv, nytt tak, handgjorda skåp, integrerade vitvaror, shit vad kul det ska bli! Måste rengöra våra vitvaror så jag kan slänga ut de på blocket med!
Det lilla vi får för de kan bara göra gott! Funderar på att ringa och kolla med någon firma om golvslippning i lilla rummet, kanske hade varit värt att ta hit och lacka om det nu när vi ska ha det som matrum.... ska kolla om pappa känner till någon firma!
Sedan har jag fått 3 heldagar 6-8 december.. så får lite inkomst där med! :D
Så jag hoppas jag får en riktigt bra lön i december ;) så vi kan betala bort de mesta och spara undan pengar igen. :) så vi kan renovera vardagsrummet och dränera huset samt bygga upp en ny altan.. det kostar att ligga på topp så den där lotto vinsten skulle vara härlig nu!
Jag hittade lite saker på nätet!
Sedan såg jag denna sitsen till en vanlig stol, men de står 6-36 månader på den.. de kanske fungerar ändå.... Hon skulle ju kunna ha den ett bra tag... någon som har någon erfarenhet?! Jag hittade den HÄR!
stol_pa_stol
Nu har jag hittat en väldigt finurlig sak till Sveas säng, jo nämligen upplåsbara sådana här kanter till sängen, jag hittade denna finurliga sak HÄR!
dreamtubes1_thumb
BEBIS - Vid ultraljudsundersökningen kollas det upp var moderkakan sitter. Om du inte får höra något, så ligger den vanligtvis på övre livmoderväggen. Om moderkakan istället ligger framåt i livmodern kan det hända att du inte känner så många sparkar. Den kan också ligga nedåt och spärra för födelsekanalen. I så fall görs i så fall ett nytt ultraljud omkring vecka 30 för att se om den flyttat sig. Det har den för de flesta, men om inte kan det bli fråga om ett kejsarsnitt.
informationen kommer från: www.babyvärlden.se

4 kommentarer:

  1. woho! snart färdigt kök.. hojta om du behöver barnvakt :) å föresten den där stolen såg smart ut.. annars kan du väll skaffa en sån där tripp trall trull stol. vet inte om den heter så eller bara kallas så.. men dom e ju rätt praktiska..

    SvaraRadera
  2. Tänkte bara tipsa om att en sån stol finns på gekås i ullared! Vet inte vad den kostar, men det kan ju vara värt att kolla upp.

    Grattis till den växande i magen förresten!

    SvaraRadera
  3. Har sett en stol som ser ut som en Bumbo ungefär fast man spänner fast den på en vanlig stol, verkar rätt smidigt :) Finns väl hur många olika varianternslm helst antar jag...

    SvaraRadera
  4. GRATTIS Hjärtat !
    Men vi ses på måndag......
    Saknar er
    Kram Kram

    SvaraRadera