fredag 10 september 2010

Nu ser vi en ljusning på livet!

Nu har det börjar ordna upp sig, Svea ska vara på dagis tisdagar och torsdagar mellan 8.30-14.30. Svea fann sig ganska snabbt idag men det kommer nog bli både kul och jobbigt för henne. Men för de mesta kul och lärorikt :)
Sen har de hittat lite ritningar på huset så vi kan söka byggloven.. det är helt sjukt att de ska ha koll på allt :S Men det verkar ju lösa sig de med!
Jag har gjort 3 av fyra uppgifter på insändnings uppgiften som ska in idag.. så ska ta det så fort Jimmy kommer hem! Vi har bestämt vad det blir för mat, kyckling och pommesfrites.. mumsigt! De åt de på dagiset idag och det luktade ljuvligt! ;) hehe
Sen ska vi försöka komma iväg och bada med lilla hjärtat.. börjar bli dags för det! Har missat massa nu.. precis de jag inte ville att de skulle bli så.. :/ Och Jimmy har insett vikten av att ta "rätt" bil till jobbet.. funkar inte riktigt annars :S
Ja så idag känns de som om vi har lite mer medgångar än motgångar, igår var det ingen rolig dag alls! :( Och på måndag ska jag göra första praktikdagen, Tror att de får bli tisdagen med om det går bra för henne jag ska bredvid sen tar jag 3 dagar veckan därpå, för då borde Svea fixa att vara själv på dagis tycker jag! ;) tänk min lilla tjej har blivit allt för stor!
Nyfödd, ett par timmar gammal

Nästan ett år....

1 kommentar: