lördag 11 september 2010

Nu har vi fått hjälp!

Inatt vaknade Svea vid 2 så tänkte jag för mig själv och hoppades på att slippa göra välling, så går jag in till Svea, och där sitter hon, med nappflaskan och visar demonstrativt genom att skaka den upp och ner att den är tom! ;)
Såg så himla sött ut! :) Så fick vackert gå ner och göra välling! Svea fick följa med och vinkade till vällingflaskan men ville hellre ha den själv när den var i micron ;P Sen har jag städat här på morgonen, dammsugit och fixat å donat! :) men har en liten hjälpreda som stökade ner lika fort, sen gick vi på promenad, mötte mormor, Meja och Johanna. Promenerade till affären och sen gick vi runt rosenlund så hoppade jag av vid pappa..
Pappa satt och ritade våra fasad ritningar.. och sen ritade vi även en planritning. Så ska pappa lämna in det på måndag till kommunen, bara hoppas allt går igenom. Jag har en plan i huvudet nu och har vi inte tillräckligt med pengar själva kommer vi låna upp på huset, för vi har knappt några lån på huset så då kan vi göra så.. och få vårat dröm hus :) Nackdelen är bara att de finns 3 sovrum uppe och jag vill ha 3 barn.. den ekvationen går inte riktigt ihop :( Men det får vi lösa med tiden isåfall :)
Japp så nu är planeringen på gång och snart kommer snickaren och ska fixa ned våran vägg och byta lite fönster så full fart! ;) hehe vi ska anlita honom sen med tror jag till att fixa alla andra fönster får se nu hur det blir resten av planerna med huset men jag tror de kommer bli super! ;)
Kanske dags att väcka Jimmy?

Super duper tack för hjälpen pappa! Och Maria som tog hand om Svea :) Nu ska det nog lösa sig i våran kontrollerande värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar