tisdag 10 augusti 2010

Vårat nya kap!

Idag har det varit en händelserik dag! Gillar sådana dagar, det började med promenad runt tattarhagen med världens bästa Mormor och Johanna, sen hem och invänta sängarna, sen fick jag ett sms av Malin och Iza att de ville komma förbi. De kom upp en sväng och vi satt och tjatade lite, alltid lika trevligt! :) Sen kom sängarna! Iza var super duktig och bar in båda täckena :) Svea sov som tur var så vi kunde bära in allt i lugn och ro! Men så tungt de var. Sen gick Malin och Iza hem för Malin skulle jobba och fixa mat, så då tänkte jag åka till tippen men den öppnade inte förrän 45 min efter så var tvungen att göra nåt annat under tiden, jo klippa gräs! Hej och hå, i med Svea i vagnen och sen klippa på! Världens redigaste lilla tjej satt bara och tittade på och vinkade till sin mamma :) Hann färdigt tills Jimmy hade kommit hem och besiktat bilen efter jobbet så den är fullt godkänd nu! :)
Sen satte jag Jimmy på mc:n för under tiden Svea sov middag hade jag packat in allt skräp i bilen å det var fullt! Så Jimmy fick köra efter till tippen och hjälpa mig att plocka ur bilen, åh gud va sopor de var där! Överallt! Sen hem igen, lasta in det som ska till återbruk, och där stod det två killar som hjälpte till att lasta av, det var skönt, slapp göra nåt typ :D hehe
Sen åkte Jimmy till pappa och tvättade och fixade kedjan på mc:n och jag åkte till affären, glömde totalt vad jag skulle handla men åkte hem iallafall, åkte via pappa för Jimmy var kvar där, men fick med mig Rickard att hämta V70 här hemma, lillebror ska nämligen städa och tvätta den =)
Sen in och fixa lite mat.. sen kom Jimmy hem och vi började bära upp sängarna, as tunga!! Men tillslut fick vi ihop de! In med allt papper och plast i bilen, ner till återvinnigen för att slåss med getingar om vem som kunde stickas hårdast, jag klarade mig men en geting fick sätta livet till.. Sen till affären, Jimmy var godis sugen, köpte lite godis och skickade iväg ett paket, och köpte en andel, och fick tillbaka 17:- för jag hade nämligen vunnit! Så det är alltid skoj! Sen hem igen för att äta kvällsmat med hela familjen, Svea har börjat mata Bella nu och delar gärna med sig av sin egna sked så Bella med får smaka :S
Sen upp med Svea i sängen för då var klockan redan sju, lite välling och godnatt pussar, sen ut och fixa i lastgallret i 740:n, köra bort gräset och ställa in cyklar + låsa mc:n i garaget.
Shit vad vi har hunnit med mycket idag! Imorgon blir det förhoppningsvis ett röj här inne! :D
Lite bilder på våran nya säng!
I kartonger....

Upp packade utan bäddmadrass...

med bäddmadrasser...

Och världens underbaraste dotter prov leker och prov ligger =)

Så nu ligger jag här med datorn, har bara sånt där modem man stoppar i sidan nu för jag har inte fått tag i nytt bredband sen jag sagt upp vårat andra.. ;) Klantigt jag vet... men vi klarar oss! :D
Nu ska jag kolla på min favvoserie, NCIS!
Btw sängen är as bra, Jimmy snarkade innan då tryckte jag bara på höja upp huvudet lite så slutade han! :D

2 kommentarer:

  1. Nu har ett nytt "veckans foto" publicerats;) Kram

    SvaraRadera
  2. Åh en sådan säng skulle jag behövt till Krille :)

    SvaraRadera