onsdag 18 augusti 2010

Sysselsättning...

Hur bor du: I ett hus på typ 110kvm, men letar efter smultron stället vi vill ha =) Men under tiden renoverar vi det vi har :)
Brukar du komma i tid: Jag hatar att vara sen ;) Så försöker..
Hur lång är du: 172 cm lång
Kan du laga mat: Jo vars!
Vad jobbar du med/pluggar du: Mammaledig och förhoppningsvis snart studerande ;)
Vad har du på dig just nu: Svarta byxor och en blå trekvart ärmad tunika.
Har du någon fobi: Småkryp, döda djur...
Hade du en bra kväll igår: Ja det hände inte så mycket, Jimmy och Svea lägger sig vid 19 ;)
Vilket är ditt senaste inköp: Ny innerslang till barnvagnen samt beställt tre nya däck till den, och Svea fick ett par solglasögon.
Din favoritdryck på morgonen: Oboy, juice....
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Försäkringskassan
Har du sovit i din egen säng inatt:
haha ja där brukar jag sova ;)
Vad hade du sönder senast: Ett vägguttag
Vem snackade du med senast: Min sambo, (blivande man?!)
Varm favoritdricka: The, varm oboy
Favoritdricka när du är riktigt törstig:
Vatten
När gjorde du senast något riktigt dumt:
Var väl när jag blev sur på Jeanette.. det har fortfarande inte rättat sig till...
Saknar du någon just nu: Mina småsystrar, va jätte längesen jag såg de nu!
Vad ska man göra för att få dig irriterad: Tjata och "hänga" på mig å va i vägen ;)
Någon jag stör mig på: folk som inte står för vad de säger samt folk som ljuger.
Intressen:
Familjen, tv... hinner inte med så mycket mer, huset med då kanske :)
senaste person du kramade: Svea och Jimmy
Senaste person du ringde:
Jimmy... undrade var han var ;)
Senaste person som ringde dig: Jimmy.. han svarade inte ena gången jag ringde ;)
Vad drack du senast: Ramlösa
Vill du ha barn:
Självklart, har redan en och fler lär de bli! :)
Längtar du till din nästa födelsedag: nästa är inte så rolig.. men min 30 års dag blir skoj! :) men nu närmast är de Svea som ska bli 1 år, stora tjejen!
Har rakat dina ben någon gång:
jodå så dum har man varit.. vaxar nu istället mycket bättre!
Är du sugen på något nu: Något att dricka!
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Noll, cerol...
Använder du hudkräm: Ibland får jag lite lyx här hemma med insmörjning med Nivea kräm..
Attraheras du av män med skägg: hum.. nja... det ska inte vara sådär mycket men lite stubb kan ju vara snyggt.. :)
Micro-pop eller poppa själv: Micro pop, för lat för de andra ;)
Brukar du baka: Mer sällan!
Röstade du i det senaste valet: Ja annars kan man inte ha någon åsikt om hur Sverige sköts.
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Jodå, bara få ordning lite till på huset. Men i de stora hela så hel nöjd!
Vilken låt lyssnade du senast på: Nickelback i bilen.. gick på radion..
Vad tycker du är äckligt: smutsuga toaletter, folk som gnider sig för att få de dom vill, folk som säger en sak till den ena sen en annan till den andra...
Har du pengar på mobilen: Har abonnemang..
Vilken svordom använder du mest? Fan.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 1,00 men inte för min del ;) Annars ställer jag aldrig klockan..
Var köper du dina matvaror ifrån? Ica kvantum, ica nära mathyttan..
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Beror om bilden blev bra ;)))
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En snickare som skulle få göra om hela vårat hus ;) samt leta efter det nya kapet :D En ny bil står högt upp med!
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? tror jag inte..
Vad åt du till middag senast? Pitabröd med kebabsås..
Kan du vissla? Ajjemen!
Tittade du på tecknat när du var liten?
Japp och gör fortfarande!
Äger du några popband t-shirts? Det är dåligt med det i gaderoben...
När flög du senast?
Till Thailand, i nov 2008. Vi åker igen i september till Tunisien! :D
Pratar du några andra språk? Engelska, jag förstår tyska men har svårt att prata det...
Har du gråtit offentligt? De har jag säkert!
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Har både och, smidigt när sambon tatuerar ;)) har hål i öronen och navelpiercing, men naveln har växt igen efter graviditeten, har inte den tjusigaste magen att visa heller så :P
Vad har du med dig in på bion?
dricka, popcorn.. typ..
Vad har du för väder?
Åskskurar!
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Barn och fritidsämnena ;) det syntes på betygen! Det var även kul att läsa på distans till usk, ska läsa till ekonom nu på distans har jag tänkt! :)
När sov du senast på golvet? Kommer inte ihåg men klart jag ligger på golvet ibland om Svea inte vill leka själv....
Vilken är din favorit drink? baccardi - melon, apelsin.. typ..
Gillar du din boendesituation? Ja men blir vi fler kan det bli trångt! Men som sagt vi har is i magen och hoppas på drömhuset inom de närmsta åren!
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? ja de jag får.. ju mer jag sover ju mer behöver jag sova...
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Som mammaledig... ja absolut! Skulle jag hinna med att jobba?! Aldrig ;)) haha men kvällarna är sköna när Svea har gått och lagt sig och lugnet lägger sig över huset...
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej jag var en väldigt ordentlig elev! ;D
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 26
Tror du på liv på andra planeter? Ja.. varför inte?!
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jamsar och tramsar men sen va fan, du är la stark! Bara att fixa de själv, bra kvinnor reder sig själva!!
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Det hade varit coolt!
Tycker du om att krama folk? Om det inte blir stelt :S
Äger du en digitalkamera? 1 st.. men den är på lagning...
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Carola, Angelina Joline ;)))) hahahahha! Nej.. ingen tror jag inte ;)
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nåt så fruktansvärt!
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Jag skulle gärna se att Sverige värnar mer om djuren och slutar med massåroduktionen.. men nej.. vad skulle jag äta om jag inte fick äta kött?!
Är du mörkrädd? Jodå men hoppas de ska växa bort :))
Tre saker du alltid har med dig? vet inte.. skötväska nu för tiden.. :) Nycklar.. men annars Bella och Svea.. inget särskilt annars.. mobil kanske..

1 kommentar: