torsdag 2 februari 2012

Totalt glömt av!!! :/

Ja, hur har jag glömt att skriva om de?! Sedan Arvid har varit 9½ månad så har han gått mer och mer, nu går han upp till 20-30 steg alldeles själv, å de är sådana där gulliga stappliga steg ;) Så ibland går de super bra så rätt var de är så hamnar han på rumpen eller i värsta fall näsan :P
Lite blåslagen har han blivit men inte farligt faktiskt. Men han är så redig vår stora lilla kille, nu börjar bebisen tillhåll komma i ordning, nu är de bara vaggan som saknas. Är dock ingen panik att få hit den heller, är ju flera månader kvar ;)
Annars tycker jag att jag och barnen har varit super rediga denna veckan! Vi har gått fram och tillbaka till dagis varje dag, trotts kylan å jag var väldigt glad för åkpåsen idag vill jag lova ;) Uscha vad kallt de var, höll på att frysa ihjäl! Låren var helt bortdomnade när jag kom hem. Annars har jag och Arvid bäddat rent i alla sängar, tvättat upp allt och vikt in i skåpen, vi åt lunch innan vi gick, sen gjorde vi kokt torsk, äggsås å potatis, innan Jimmy kom hem, med resultat att vatten var i hela köket ;) Svea diskade nämligen, jätte duktigt. ;) Måste köpa silikon och lägga i kanterna på diskbänken, de ligger inget där nu :S Inte bra!
Sen undrar jag en sak, varför skyllar alltid Jimmy allt på att jag är gravid?!
Kan lova att jag vill ha saker å ting på ett visst sätt även om jag inte är gravid, å ordning å reda, dammsugit å rent det kommer jag vilja ha även om jag inte är gravid, så de så! ;D
Nu ligger barnen... arvid har två nappar med snöre... tror ni vi hittar någon när han skulle lägga sig?! Tur jag har en reserv i säng dock ingen som han gillar :(
Imorses när jag hämtade honom, så stod han upp i sängen och ropade Hej så fort han såg mej, charmisen :) Kan även säga mamma, pappa och titta. :) Växer på tok för fort.. båda två...
Svea kan räkna till 10, kan hur många ord som helst (även de hon inte ska kunna)... Men hon växer med så de knakar, håller på å växer ur 86/92 nu... så måste snart införskaffa lite tröjor i 98/104... byxor har hon för de kan hon fortfarande ha den storleken men tröjorna börjar bli korta, inte konstigt hon klagar på att hon har ont i armar & ben ibland ;)
Imorgon ska la bli lika svinkallt som idag å då går jag inte ut :P men är de okej väder efter lunch så tar vi oss en promenix men som sagt de får vädergudarna bestämma! :D
Nu ska jag gå ner och vika de sista sängkläderna sen är all tvätt ren igen, skönt! Ha en bra kväll!

8 kommentarer:

  1. Ja du hjärtat !
    DU ÄR REDIG DU =)..........
    Man ska ha ordning om kring sig.
    Ge barnen en kram från morfar " mormor" ska bli kul att ha dom här en stund på söndag för vi saknar dom =(.
    Sov gott
    Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. är du hemma imorgon kan vi komma bort en sväng.. har ingen bil så vi får hålla oss på promenad avstånd ;) Kram

      Radera
  2. 98/104 var de va ... och Arvid 80 eller
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Svea har 98/104 och Arvid håller på att gå över till 80. :) Kram

      Radera
  3. De blir svårt , jag jobbar 04,50-21,00 =) jippppppi.
    Var har du din bil då ?.
    Men Gustav är hemma och Linnea =)
    Ha en bra dag

    Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. uh vilka skit tider :P Vi har bara en bil just nu, volvon har gett upp hoppet och den andra bilen som vi fick låna lite hade så dåliga vinterdäck å andra fel så de går inte köra den.... Kram

      Radera
  4. Du får ta och gå hem till oss och säg hej till din bror från indien som åker ikväll
    Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har inte hört av sig till mig så skiter faktiskt i det med. Han vet var jag bor men det passar sig inte. Så då är jag hellre hemma. Kram

      Radera