lördag 11 februari 2012

Tidig morgon, spräckt läpp & affären

Ja natten har varit allt annat bra.. först kom Svea.. vet inte vad klockan var.. sen vaknade jag av att Svea sprang frma och tillbaka till sitt rum för att hitta vattnet... ;) Men de låg i våran säng så upp med henne igen.. Sen vid två tiden vaknade Arvid å skrek.
Så fick in honom, men pappan i huset hade youtube kväll så han hörde inget av dessa grejer... undra varför killar tänker så annorlunda gentemot tjejer?!
Vilket fall alla somna om, jag vakna vid fyra igen å drömt en mardröm så var  vansinnig å tänkte precis ge Jimmy en omgång ;) men satt fast, arvid sov och snarka på min höger arm och svea låg på magen... å de snarka i otakt så de snarka hela tiden + att Jimmy snarka med... härligt!
Kl 6 bestämde sig Arvid för att han inte skulle sova men fick han till att ligga i sängen till 6.45.. å när jag går upp kastar han sig rätt i min läpp så de börjar störtblöda så nu har jag fläskläpp och spräckt läpp! Schysst son man har! ;)
Sen gick vi ner och åt frukost, å efter de la vi oss å kolla på pippi på sju haven, arvids favorit film, så låg vi där till halv nio sen ville han upp igen så då åt vi en frukost till eller ah jag åt min första ;)
Sen gick förmiddagen... trött å sliten.. men ville bara utanför huset, kände barnens frustration att inte se andra människor med, så efter lunch drog vi till fyndlagret. Svea hjälpte till förstås!
 
Köpte en rit tavla, sån där gammal hederlig ni vet med magnet som man kan sudda å så... å den var en hit den har hon lekt med hela em. Sen köpte hon även en glitter stav.... Arvid har givetvis haft nytta av båda. Sen åkte vi till ica och handlade lite. köpte en massa glass å la i frysen, mumsigt!
Å nu har vi precis ätit varma mackor och alla sitter å kollar på pippi på sju haven. :) arvid är så söt för han är helt frälst, sitter bara å stirrar. :) snart är de dags för läggdags med. jag ska bara fixa lite bokföring innan jag får lov å lägga mig. Å de e behövligt är hur trött som helst. men nu ska här städas undan lite först. imorgon får vi besök så ska bli kul för barnen å se lite annat folk :) förresten hittade en rolig bild från nyår, hur mycket kaos de kan bli när fyra barn, en hund och 5 vuxna ska få plats att sova, bilden är som sagt från nyår :) 
Men trotts madrasser överallt och lite varstans tycker jag de var mysigt att alla kom, å hoppas på repris! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar