onsdag 8 februari 2012

Sjukstuga & klippa till morfar

Ja först måste jag tacka min kära pappa som ställer upp varje dag och ser till att Svea kommer till dagis på morgonen, de fullkomligt lyser om Svea när han kommer inkörande med bussen, utan honom hade de varit tufft att vara utan bil... även med bil när de är 25 minus. Å igår var han så snäll å hämta henne med. så tusan tack pappa/morfar, det hjälper mer än vad du tror!
 
Idag fick vi oväntat besök och 50 bullar i frysen ;) smidigt å bra! :D Sen efterhand märktes de på Svea att hon blev allt tröttare och tjurigare vilket hon kan vara när läggdags närmar sig. Men sen när mostrar åkt hem tog jag febern på Svea, 38.5, å hostan har smugit sig på :( Skit... hon som ville åkt buss imorgon men men hon får vara hemma med sin mamma å mysa med glass å annat trevligt istället. Så hoppas på en kort sjukperiod, men sen fick jag i Svea alvedon å tänkte jag att naken fisen Arvid också kunde testas om han hade feber och visst hade han de, 37,7.. så i med alvedon på honom med, välling och i säng. Svea fick hostmedicin innan hon gick å la sig å fönstret är lite öppet så hoppas på att hon får en okej natt. Inte kul för henne å hosta så mycke för då blir hon så trött å ledsen imorgon. Men nu sover båda och jag hör inget hostande alls för närvarande, hoppas de håller i sig, men de lär bli läggdags efter sveriges mästerkock, i förebyggande ;) man vet aldrig hur mycke man får sova men jag får vila med barnen imorgon om de blir för mycket vaken tid. Nehe nu ska jag umgås med min man! haha man?! Ja min sambo är ju min man fast inte gift ;) undra när de ska ske?! ;)

8 kommentarer:

  1. Ja du hjärtat när blir det =) , vi kommer gärna på bröllop
    Sov nu gott så hoppas vi att de små blir bättre
    Morfar gör va han kan åt sina älsklingar =)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. rent juridiskt sett hade allt varit smidigare å vara gifta. de e bara de att de kostar så jäkla mycke pengar :/ så dess värre lär de nog skjutas på framtiden... ;) ja svea hade sett fram emot att åka med skolbarnen imorgon. Men men de blir fler gånger ;) Kram

      Radera
    2. De är skottår i år och då får tjejen fria så kör hårt ( vi kan ju ha dubbelbröllop hi hi hi )
      Kram kram

      Radera
    3. hehe ja men de ska finnas pengar med :P men de vore skönt som säkerhet att vara gifta... :) Kram

      Radera
  2. Krya på er barnen och hoppas mamma klara sig. Du får fria till mannen och så gör ni inte så stor sak av detta med bröllop. En resa utomlands ihop med föräldrar och giftemålet där kan vara hur mysigt som helst;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jo de funkar ju de med ;) Men får se blir nog inget med de heller.. ^^ Men man ska aldrig säga aldrig ;)

      Radera
  3. Vad duktig hon är så tar host medicin ialla fall.. Vera vägrar all medicin. Jag undrar samma sak här.. När är det bröllop?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe ja men både Arvid å Svea tar flytande av medicinerna nu, så skönt! :) ja visst vore de smidigt juridiskt sett att vara gifta ifall att något skulle hända.

      Radera