söndag 5 februari 2012

Godkänt uppförande eller utmärkt?!

Ja idag har vi satts på prov riktigt ordentligt, först lämnade vi barnen hos "mormor" och morfar, Svea var överlycklig ;) Arvid tyckte de nog var helt okej de med! Han hade bara blivit lite arg när han blev störd i sin skönhetssömn ;) hehe och under tiden barnen var där så städade vi på fyrklövern, det var vår tur denna veckan, och vi skrubbade och gnodde som bara den så efter 1½ timme var vi klara! Redigt!
Så jag hoppas de blir nöjda för vi gjorde verkligen så gott vi kunde.... Sen hem och slängde mig i duschen, på med kläder å föna håret, lite smink *kors i taket* och sen iväg till släktträffen!
Farfar fyller nämligen 85 år. Börjar bli gammal nu farfar :) Där fick vi tre rätters, Svea var lite rastlös emellanåt men de gick faktiskt jätte bra, Arvid sov tills de plocka bort förrätten då fick han komma till bordet och äta han med :) Åh lite liv förde de väl men inte mer än någon annan, sen fick vi va ute på upptäcktsfärd för att fördriva lite tid... Vi åkte dit 13.00 å åkte hem 15.30 så måste säga att jag är imponerad av barnens tålamod trotts allt!
Så de får en godkänt stämpel i rumpen hoppas jag, eller rent av utmärkt! ;)
nu är Jimmy iväg å handlar lite innan den nya veckan kommer, han ska börja ta med sig mat, han har nog insett att äta ute varje dag inte funkar i längden ;) Så nu inväntar jag och mina krypande ben sambon i huset så vi kan gå upp å sova, eller åtminstone behöver jag en insmörjning så tänkte fjäska till mig en sådan! ;) Håll tummarna för de funkar.... Tills dess blir de snowroller.... å funderingar om framtiden....

1 kommentar:

  1. Hur fjäskar man till sig en sådan insmörjning, jag lyckas då inte;) låter som om barnen var toppenduktoga i mina öron, barn är barn och ska så också vara. Litevett och etikett är ju också bra, allt i lagom dos. Nu är det vetekudden och sängen för mig, godnatt!!!!

    SvaraRadera